Avatar billede Kiehn Nybegynder
10. november 2009 - 15:47 Der er 8 kommentarer

Pc genstarter

Hej alle.

har et problem med min pc, og jeg håber at en af jer måske kan hjælpe mig. Det startede i torsdags hvor jeg lige havde fået dragon age orgins hjem. Efter jeg har spillet det i 2 timer, lukker den spillet og siger ''et problem er skyld i at programmet er stoppet med at fungere''
efter lide tid på google læser jeg mig til at jeg skal opdatere mine drivers. henter så ny driver til mit grafikkort og genstarter computeren.

nu er problemet så at computeren ikke kan starte . Den når lige op til hvor den loader windows, så kommer der en blå skærm med hvid skrift op i ca et sekond også genstarter den. har os prøvet i fejlsikret tilstand men lige meget hjælper det.
håber lidt det er noget der kan løse da jeg syntes det er rimeligt dyrt at få den til reperation.

Mvh Dennis.

Min computer:

9800 gtx inno3d
4 gb corsair xms2 ram
320 GB harddisk
Intel e8400 3,00 Ghz
Asus P5QL-PRO
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
10. november 2009 - 15:50 #1
Få fat i en windows CD, og kom ind i reperer-prompten.. Er skal du skrive chddsk ?: /r - spørgsmålstegnet indikerer drevnavnet hvor på dit styresystem ligger.
  Når den er færdig med at køre chkdsk, skriver du fixboot. Det kan være det hjælper.

Men igen.. Xp pro eller home? Windows vista? Windows 7?
Avatar billede vaMpz Nybegynder
10. november 2009 - 15:51 #2
Hvad står der når blå skærm kommer frem?

der kan f.eks stå

driver_irql_not_less_or_equal
Avatar billede Kiehn Nybegynder
10. november 2009 - 15:58 #3
kan desværre ikke nå at se hvad der står. skillzmize er desværre ikke så meget inde i computer så du må meget gerne uddybe dit svar :)
Avatar billede Kiehn Nybegynder
10. november 2009 - 16:23 #4
der står:

a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

check to make sure any new hardware or software is properly installed.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press f8 to select advanced startup options, and then select safe mode.

Technical information:
*** STOP:  0x0000C1F8  (0x FFFFFFFFC01A, 0XFFFFFA80048BB000, 0x000000000000000, 0x000000000000000
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2009 - 16:24 #5
Er du sikker på du har  installeret den rigtige driver til dit kort? For at gå "tilbage" til den gamle driver bliver du nødt til at starte op i fejlsikret tilstand. (XP) Ved opstart tryk F8 gentagne gange til vinduet med de forskellige muligheder kommer til syne. Vælg Fejlsikret tilstand, og lad maskinen loade. Når den er startet op i fejlsikret tilstand, skal du højreklikke på denne computer og vælge egenskaber. Så går du i hardware og vælger enhedshåndtering. Du skal herefter ind i skærmkort som du trykker på. Så vises dit grafikkort, som du højreklikker på og trykker egenskaber. Så trykker du på driver, og vælger "annuler opdatering". Så vil maskinen gå tilbage til den gamle driver. Så burde din maskine kunne starte op rigtigt igen.
Avatar billede Kiehn Nybegynder
10. november 2009 - 16:30 #6
kan heller ikke starte i fejlsikret tilstand der genstarter den osse når den når til der hvor den loader windows
Avatar billede b-and Novice
10. november 2009 - 17:23 #7
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
17. november 2009 - 15:56 #8
Du kan nøjes med at skrive "chkdsk c: /F". Når du laver en /F indebære det også hvad en /R laver :)

For alle brugere: Hold windows-knappen inde og tryk "R". Skriv cmd og tryk enter. Derefter skriver du "chkdsk c: / F"