Avatar billede carstenandersen Nybegynder
10. november 2009 - 13:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

GetRequestUrl

Hej Eksperter

Jeg er ved at sætte Kelkoo API op, og har arbejdet mig frem efter deres vejledning, http://developer.kelkoo.com/samples/signing-url-asp/, men noget driller :-)

f.eks. kommer denne fejlmelding:

Microsoft VBScript compilation error '800a03ee'

Expected ')'

/signing.asp, line 424

FUNCTION GetRequestUrl(http://dk.shoppingapis.kelkoo.com, /V2/search?query=ipod, 99999999, xxxxxxxx
---------------------------^

(99999999 og xxxxxxxx erstatter vores id og kode hos Kelkoo)

Hvis jeg indsætter nogle anførselstegn, siger den blot: Expected identifier

Kan I lige se, hvad der går galt?

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2009 - 13:59 #1
Du skal ikke lave om i funktionens definition:

  FUNCTION GetRequestUrl(UrlHost, UrlPath, AuthenticationId, AuthenticationKey)

men du skal kalde den med dine værdier, fra eksemplet:

  GetRequestUrl("http://uk.shopping.yahooapis.com", "/V2/search?query=ipod", "123", "PartnerKey")
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
10. november 2009 - 15:01 #2
Hej

Tusind tak for dit svar.

Hvor skal dette "kald" helt nøjagtigt placeres? Er meget i tvivl, da "GetRequestUrl" også står mange gange i eks. Sample Class.
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
10. november 2009 - 15:04 #3
Forresten, skal der slet ikke ændres noget i de 465 liniers kode i eksemplet (Sample Class)?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2009 - 15:13 #4
Jeg kan ikke sige dig hvordan det skal bruges. Men formentlig skal der ikke ændres noget i de 465 linier, men kun i kaldet allernederst, efter "Simply call the function to generate the appropriate URL:"
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
10. november 2009 - 15:34 #5
Hvis jeg blot tilføjer:

<% GetRequestUrl("http://dk.shoppingapis.kelkoo.com", "/V2/search?query=ipod", "99999999", "xxxxxxxx") %> (og selvfølgelig har erstattet xxxxxxxx og 99 med de rigtig data)

efter de 465 linier får jeg denne fejlmelding:

"Cannot use parentheses when calling a Sub"

Har du nogen ide om, hvordan jeg kommer videre? Virkelig på forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2009 - 16:02 #6
Ja, du lærer lidt om vbscript - selv om det virker som spild af tid at bruge kræfter på den slags gamle ting ;)

Nå men, i vbscript hedder det enten

<% GetRequestUrl "http://dk.shoppingapis.kelkoo.com", "/V2/search?query=ipod", "99999999", "xxxxxxxx" %>

eller

<% call GetRequestUrl("http://dk.shoppingapis.kelkoo.com", "/V2/search?query=ipod", "99999999", "xxxxxxxx") %>
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
11. november 2009 - 06:25 #7
Yes, så lykkedes det at få den til at "sign the url" :-) TAK. Jeg troede, at jeg så havde en url, som kunne generere XML (som deres "Request Builder"), men jeg tog vist fejl ;-) Herefter skal jeg umiddelbart "Sending Requests" (http://developer.kelkoo.com/samples/), men deres eks. er kun i PHP og ikke asp!

Kan du hjælpe mig videre? Jeg giver gerne mange flere point, et par biografbilletter, eller hvad vi kan finde ud af? Du er naturligvis også velkommen til at smide et svar, og få dine meget velfortjente point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2009 - 08:22 #8
Nej, jeg kan ikke hjælpe mere - kender ikke noget til Kelkoo. Jeg rettede bare en lille fejl i vbscript. Prøv om Kelkoo kan hjælpe dig.

Men er det velovervejet at fortsætte med at bruge gammeldags ASP?
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
11. november 2009 - 08:51 #9
Det er bare helt ok. Det er aldeles ikke velovervejet at bruge ASP, men det er desværre kun det kodesprog, som jeg kender til ;-)

Smid et svar og pointene er dine - fortjente, tak for hlælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2009 - 09:00 #10
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
11. november 2009 - 09:08 #11
Ok, takker :-)