Avatar billede nuthin Nybegynder
10. november 2009 - 11:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl: URI-formater understøttes ikke

Hej

Jeg får denne fejl ved følgende stump kode:

private static Regex _Regex = new Regex(@"^(?<scheme>[a-z][-a-z\d+.]+):",RegexOptions.IgnoreCase);
        public void Run(string fileName)
        {
            String line;
            using (StreamReader sr = new StreamReader(fileName))
            {
                while (null != (line = sr.ReadLine()))
                {
                    if (_Regex.IsMatch(line))
                    {
                        Console.WriteLine("Found scheme: '{0}'", _Regex.Match(line).Result("${scheme}"));
                    }

Nogen idéer til hvad jeg gør galt og hvordan jeg retter det?

På forhånd tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2009 - 11:52 #1
Formentlig fordi du vil åbne en fil med noget "http://...". Se her "You cannot use a FileStream to open a resource referenced by HTTP. You must
use System.Net.WebClient or System.Net.HttpWebRequest to obtain a network
stream instead."
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2009 - 11:52 #2
Avatar billede nuthin Nybegynder
10. november 2009 - 12:21 #3
Det link har jeg været omkring, men kunne ikke lige få det til at spille...

Hvordan ville du bruge det i mit tilfælde?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2009 - 13:06 #4
Noget med System.Net.HttpWebRequest - læs hele siden ind, og søg på det.
Avatar billede nuthin Nybegynder
10. november 2009 - 14:32 #5
Smid et svar :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2009 - 14:50 #6
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede nuthin Nybegynder
10. november 2009 - 14:57 #7
Okay :)