Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
10. november 2009 - 11:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få css til at virke på menu

Hej.

Jeg har en dynamisk menu, som bliver hentet ud fra en database. Men jeg kan ikke få lov til at sætte border-bottom på, håber der er nogen der kan hjælpe

                <ul class="menuclass">
                    <li id="firstInList"><a href="/Side/58/velkommen">Velkommen</a></li><li><a href="/Side/60/produkter">Produkter</a><ul class="submenu"><li><a href="/Side/66/kom-godt-i-gang">Kom godt i gang</a></li><li><a href="/Side/70/webhotel">Webhotel</a></li></ul></li><li><a href="/Side/61/referencer">Referencer</a></li><li><a href="/Side/81/s-g-job">Søg job</a></li>
                </ul>

Og her er css filen

{
    color: #2A4CA6;
    font-family: Tahoma;
}
h1
{
    font-weight: normal;
}
h2
{
    font-size: medium;
}
#main
{
    margin: 0px auto -1px auto; /*Center*/
    width: 980px;
}
#left
{
    width: 210px;
    float: left;
}
#right
{
    width: 760px;
    float: right;
}
#header
{
    width: 100%;
    height: 110px;
}
#menu
{
    float: left;
    margin-top: 40px;
    width: 100%;
}
.menuclass
{
    margin-left: -40px;
    list-style-type: none;
    line-height: 2.5em;
}
.menuclass li
{
    /*border-bottom: 2px solid #c7c8c9;*/
}
#firstInList
{
    /*border-top: 2px solid #c7c8c9;*/
}
.submenu
{
    list-style-type: none;
    line-height: 1.5em;
    border: 0px solid Black;
}
.submenu li
{
    border: 0px solid Black;
}
#custompage
{
    background: url('../../Images/CustomPage.png') no-repeat;
    padding-left: 40px;
    padding-top: 20px;
    position: relative;
    height: 511px;
    width: 755px;
}
#footer
{
    width: 100%;
    height: 40px;
    margin-top: -20px;
}

Jeg vil gerne have bottom border på menuclass, men ikke på submenu, og skifte skrift farve
10. november 2009 - 13:05 #1
Forstaar jeg dig rigtig at du for hvert <li> paa hovedmenuen vil have border-buttom men skriftfarven er ok, hvorimod du paa submenuen ingen border-bottom vil have men en anden skriftfarve?

Jeg har rettet paa din css for at opnaa det.  Du havde allerede border-bottom men kommenteret ud.  Jeg fjernede kommentartegnene.  Og saa lavede jeg en .submenu a med color groen (for at vaelge noget.)

Saa satte jeg ogsaa i .menuclass margin-left til 0px fordi den paa mit system stod udenfor margin.

Hvis det er forkert forstaaet saa forklar videre.

Jeg har lavet en side, http://christianjorgensen.be/alex_sletborg.php, hvor du kan see hvordan det nu ser ud paa mit system, og den tilpassede css er her:

<style type="text/css">
{
    color: #2A4CA6;
    font-family: Tahoma;
}
h1
{
    font-weight: normal;
}
h2
{
    font-size: medium;
}
#main
{
    margin: 0px auto -1px auto; /*Center*/
    width: 980px;
}
#left
{
    width: 210px;
    float: left;
}
#right
{
    width: 760px;
    float: right;
}
#header
{
    width: 100%;
    height: 110px;
}
#menu
{
    float: left;
    margin-top: 40px;
    width: 100%;
}
.menuclass
{
    margin-left: 0px;
    list-style-type: none;
    line-height: 2.5em;
}
.menuclass li
{
    border-bottom: 2px solid #c7c8c9;
}
#firstInList
{
    border-top: 2px solid #c7c8c9;
}
.submenu
{
    list-style-type: none;
    line-height: 1.5em;
    border: 0px solid Black;
}
.submenu li
{
    border: 0px solid Black;
}
.submenu a
{
  color: #33CC33;
}
#custompage
{
    background: url('../../Images/CustomPage.png') no-repeat;
    padding-left: 40px;
    padding-top: 20px;
    position: relative;
    height: 511px;
    width: 755px;
}
#footer
{
    width: 100%;
    height: 40px;
    margin-top: -20px;
}
</style>
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
11. november 2009 - 16:41 #2
Super det løste problemet. Har dog et andet problem prøv og kig på hj-salg.dk
Når du klikker på en menu, hvor der eksisterer undermenuer, så bliver de også fede.
Jeg har sat en class="selected" til dem der skal være fed. Og i css ser det sådan ud
.selected a
{
font-weight: bold;
}
Ved du hvad jeg gør der
Smid et svar
11. november 2009 - 20:44 #3
Mit svar.