Avatar billede hoopmaster Nybegynder
10. november 2009 - 10:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Markering af Table cell i ASP.NET

Hej..
Lidt forklaring:
vi er i øjeblikket ved at lave en tabel med forskellige opgaver i forskellige kollonner... her har brugt en table og hver opgave ligger så i forskellige tablecells.
problemet:
For at kunne flytte en opgave, vil vi gerne kunne markere den tilhørende table cell, men hvordan markerer man en tablecell i asp.net?

Skal gerne være noget med on_click marker tablecell
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 11:58 #1
Når du skriver markere en table cell, er det så hele cellen du mener der skal markeres, eller er det en control indei cellen som fx. en checkbox eller lignende?

Du kan jo godt lave det sådan, at du fx. tjekker en checkbox inde i cellen og dermed laver en postback/reload af siden og samtidig kalder en event for denne checkbox, hvorefter cellen som den pågældende checkbox befinder sig i får en anden farve, men det kræver selvfølgelig at selve tabellen og dermed også cellerne i tabellen er asp.net controller, som kan manipuleres server-side.
Avatar billede hoopmaster Nybegynder
10. november 2009 - 12:12 #2
Det er hele cellen som skal markeres... dermed skal man kunne vælge en table cell og flytte denne til den næste kollonne... kan godt se hvad du mener, men ville gerne have at man markedere den enkelte celle og den så blev blå, derefter skal den så kunne flyttes...
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 12:17 #3
Det kan vidst ikke lade sig gøre i .NET - det er jo primært server-side, men du kan lave det i javascript.
Se http://www.isocra.com/2007/07/dragging-and-dropping-table-rows-in-javascript/
Avatar billede hoopmaster Nybegynder
10. november 2009 - 12:39 #4
ok... lige en sidste kommentar...

et godt eksempel, men meningen var ikke at den skulle drag and droppes, men i stedet markeres og så flyttes mellem nogle kollonner vha. knapper... eksemplet virker måske lidt for vildt for mig hvis du forstår... drag and drop ville heller ikke være godt i min opgave...

Det er mest det med at kunne markere en tablecell jeg var ude efter
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 12:42 #5
Hej.

Ja nu er jeg bestemt ikke den store javascript-haj, så eksemplet er mere end vildt til mig også, men jeg postede det fordi jeg mener det er samme princip.
Det var mere for at vise dig at det godt kan lade sig gøre, men desværre ikke direkte i de indbyggede features i .NET.
Men det kan umideelbart laves med javascript, da det jo også er en operation, der foretages på klienten og derefter måske sendes til serveren til permanent lagring.