Avatar billede steffen-mowee Nybegynder
09. november 2009 - 14:56 Der er 4 kommentarer

Fejl ved remote access til database.

Hej,

Til mit nye site er jeg ved at udvikle en applikation til at styre siden. Dette kræver at jeg får remote access.

Men da jeg lige er skiftet til en ny server har jeg nu problemer med Alle commands undtagen SELECT.

Jeg kan sagtens hente alle informationerne, men så snart jeg prøver at lave/ændre noget så får jeg en command denied:

INSERT command denied to user 'steffen_u'@'minipher' for table 'table'

Jeg kunne læse mig til at nogen har snakket noget om at man ikke har adgang til mysql.proc, men er dette korrekt?

Eller hvad skal der gøres for at løse mit problem ? Jeg har fået GRANT på alle privileges så problemer ligger andetsteds!
Avatar billede leif Seniormester
09. november 2009 - 15:19 #1
Der kan være tildelt forskellige rettigheder til det samme brugernavn og password afhængig af om han kommer fra localhost eller remote fra.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
09. november 2009 - 15:21 #2
du skal formentlig have GRANT til 'steffen_u'@'*' hvis du kører remote.  'steffen_u'@'minipher' dækker kun hvis du kører fra minipher maskinen.
Avatar billede steffen-mowee Nybegynder
09. november 2009 - 15:38 #3
remote og localhost har nøjagtig samme rettigheder.
Avatar billede steffen-mowee Nybegynder
09. november 2009 - 15:40 #4
den er granted med
SQL:
REVOKE ALL PRIVILEGES ON steffen_db . * FROM 'steffen_u'@'%';
GRANT ALL PRIVILEGES ON steffen_db . * TO 'steffen_u'@'%' WITH GRANT
OPTION ;