Avatar billede flashit Nybegynder
09. november 2009 - 11:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Retur værdi fra popup vindue

Hej e

Er her en som kan hjælpe mig i den rigtige retning.

Her er en gennemgang:

Jeg har en side(startSide.aspx), på den er der et link som åbner en aspx side(testside.aspx) i en asp.net ajax popup extender via javascript.

På siden testside.aspx, er der en textbox. Når man skriver noget i denne box, og klikker på en knap så skal testside.aspx lukkes.
På siden StarSide.aspx vil jeg så gerne have resultatet / indholdet  fra textboxen indsat via javascript.

Kan man sende et javascript objekt til side, og så få det retur med indshold, eller hvad siger I
Avatar billede public2 Nybegynder
09. november 2009 - 20:08 #1
Har et problem i samme stil, så lytter lige med her.
Avatar billede tjens Nybegynder
09. november 2009 - 22:36 #2
Demo:

Hovedside:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<title>Popup and sendback</title>

<script type="text/javascript">

var popwin;

function receiveFromPopup(strParm) {
    popwin.close();
    var elm = document.getElementById("returnID");
    elm.appendChild(
        document.createTextNode(strParm)
    );
    elm.appendChild(
        document.createElement("br")
    );

function StartPopup() {
    popwin = window.open( 'popup.html', '_blank', "height=200,width=300,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no");
}
</script>
</head>
<body>
<h3>Test value from popup</h3>
<div  id="returnID" style="border: 2px solid gray; padding: 5px;"></div>
<p>
  <input type="button" value="Open Popup" onclick="StartPopup()">
</p>
</body>
</html>

Popupside:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<title>Popup and sendback</title>
</head>
<body style="padding: 50px;">

<form action="" onsubmit="opener.receiveFromPopup(this.message.value); return false;">
    <input name="message" type="text" value="type your message here" onfocus="this.select();">
    <input type="submit" value="Send data back">
</form>

</body>
</html>
Avatar billede flashit Nybegynder
10. november 2009 - 10:43 #3
Perfekt. TAK