Avatar billede lk1218 Nybegynder
09. november 2009 - 10:20 Der er 10 kommentarer

Crystal reports - hvordan sætter jeg uge til at starte med mandag

Hej

Jeg benytter Crystal reports og når jeg laver en rapport så er mine data opdelt i uger der starter med søndag (USA). Hvordan ændre jeg det således at mine uge-intivaler er fra mandag til og med søndag?

På forhånd tak
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2009 - 11:30 #1
what dB/progarmming language are you using?
Avatar billede lk1218 Nybegynder
09. november 2009 - 14:19 #2
English
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2009 - 14:23 #3
db (database) (SQL Server, Access DB2 ....)
programming language (programmeringssprog) (VB6, C++, C# ...)
Avatar billede lk1218 Nybegynder
09. november 2009 - 14:26 #4
sorry - I don't know - please le me find out and get back to you.
Avatar billede lk1218 Nybegynder
09. november 2009 - 14:31 #5
SQL Server
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2009 - 14:40 #6
OK.
I'm not too familier with CR but found this link

http://www.crystalkeen.com/articles/crystalreports/calculateweeknumber.htm

So it seems you can use DatePart to manipulate dates thsi should allow you to alter the default first day of week to Monday I would think.
Avatar billede terry Ekspert
19. november 2009 - 09:37 #7
status please
Avatar billede lk1218 Nybegynder
23. november 2009 - 08:56 #8
status right now is that I have tried to use the formula from the link but I didn't succed. I am not that good at Crystal reports and therefore I don't know how to use the formula or where to writte it in Crystal Reports.

Can you please help me?

Thanks in advance.
Avatar billede terry Ekspert
23. november 2009 - 09:11 #9
I dont have CR installled and havent used it myslef so much either.

Maybe another idea is to make a query in Access and use this in CR instead of the table.

In the query you can also use the DatePart function so you can start the week with Monday.

I can help you with that if you need it.
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 14:30 #10
whats the status please?