Avatar billede encorez Nybegynder
08. november 2009 - 21:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linieskift i excel

Jeg laver en tabel med celler (naturligvis). I de celler har jeg linier med linieskift.

Problemet er at hvis jeg bruger <br> eller <br /> står det godt i html, men når man markere og kopier tabellen fra en browser til Excel, så laver den hver linie i sin egen celle. De skal fortsat være i én celle.

Bruger jeg \n står står det i én celle i både html og excel men i én lang linie.

Er der nogen der har foreslag til dette?
Avatar billede nissen2630 Novice
08. november 2009 - 22:08 #1
Hmm.. Er ikke helt med med Brug \n\r istedet
Avatar billede fant0mas Nybegynder
08. november 2009 - 22:11 #2
Sådan:
$pony = '456' . chr(13) . ' 123';
Avatar billede wanze Nybegynder
08. november 2009 - 22:53 #3
Nissen2630 og fant0mas:
Med jeres løsninger vil der stadig ikke være et linjeskift i HTML. Hans problem er, at han ønsker et linjeskift i både HTML og Excel, dog uden at linjeskift fordeler indholdet i flere celler.

Den nemmeste løsning jeg lige kan komme på vil være at bruge <pre>-tagget, fx:

<table>
    <tr>
        <td>
<pre>
Tekst
på flere
linjer
</pre>
        </td>
    </tr>
</table>
Avatar billede encorez Nybegynder
20. november 2009 - 23:58 #4
Hej
Beklager det sene svar. Det er umiddelbart ikke noget der virker. Og efter at have søgt langt mere på nettet kan se der ikke er nogen nem løsning.

Nu vil jeg ikke længere have det til at se pænt ud i html. Nu skal jeg bare have en måde hvorpå jeg kan få data over i excel således at jeg kan få f.eks.

Hest
Bil
Rød

til at stå i én celle i excel og med de linieskift som ovenover. Så om løsningen er HTML (og så copy paste) eller XML eller CSV ved jeg ikke hvad er smartest. Så kom frisk.
Avatar billede encorez Nybegynder
22. november 2009 - 21:39 #5
Lukker