Avatar billede sommerfulg Nybegynder
15. juli 2001 - 00:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problem med pageing...

Hvorfor virker min paging ikke?

Her kommer en del af scriptet (håber det er nok)

<% case \"vis\"
\' Hvis der ikke er valgt noget mode vises alle links

\' Paging
intPage = Request(\"page\")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
  intPage = 1
End If

            \' Database connection

Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
strSQL = \"SELECT * FROM links WHERE kategori=\'\" & request(\"kat\") & \"\' AND godkendt=\'ja\' ORDER BY navn\"
strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=t:\\.......\"
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  rs.PageSize = 10
  rs.AbsolutePage = intPage
  intRecCount = rs.PageSize
  intPageCount = rs.PageCount
    Response.Write \"<table width=\'500\' cellspacing=\'2\' cellpadding=\'0\'>\"
  Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0
        Response.Write \"<tr><td valign=top width=\'100%\' colspan=2 bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href=links.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \" target=\'_blank\'>\" & rs(\"Navn\") & \"</a></b></font></td></tr>\"
        Response.Write \"<tr><td valign=top width=\'80%\' bgcolor=#efefef><font size=2>\" & rs(\"Beskrivelse\") & \"</font></a></td>\"
        Response.Write \"<td valign=top width=\'20%\' bgcolor=#e5e5e5><font size=2>&nbsp;Hits: \" & rs(\"Hits\") & \"</font></td></tr>\"
        Response.Write \"<tr><td width=\'100%\' colspan=2 bgcolor=#efefef>&nbsp;</td></tr>\"
  intRecCount = intRecCount - 1
  rs.MoveNext
  Loop
End If
    Response.Write \"</table>\"
rs.Close
Set rs = Nothing

\' Navigering mellem siderne med paging
Response.Write \"<table width=\'500\' style=\'border-top: 1 solid #C0C0C0;border-bottom: 1 solid #C0C0C0\'><tr>\"
If Clng(intPage) > 1 Then
  Response.Write \"<td><font size=\'2\'><a href=links.asp?page=\" & intPage - 1 & \" class=paging>[<<]</a></td>\"
Else
  Response.Write \"<td></td>\"
End If

Response.Write \"\"
For intNum = 1 To intPageCount
  Response.Write \"<td valign=\'top\'><font size=\'2\'><a href=links.asp?page=\" & intNum & \">\" & intNum & \"</a></font></td> \"
Next

If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
  Response.Write \"<td><font size=\'2\'><a href=links.asp?page=\" & intPage + 1 & \" class=paging>[>>]</a></td>\"
Else
  Response.Write \"<td></td>\"
End If

Response.write \"<td><font size=\'2\'>Page <b>\" & intPage & \"</b> of \" & intPageCount & \"</font></td><td><p align=\'right\'><font size=\'2\'><a href=\'links.asp\'>Link menu</a> | <a href=\'links.asp?mode=søg\'>Search</a> | <a href=\'links.asp?mode=add\'>Post new link</a></font></p></td></tr></table>\"

case else

\' Database connection
Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
strSQL = \"SELECT * FROM kategorier ORDER BY kategori\"
strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=t:................\"
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write \"<table border=\'0\' width=\'100%\'><tr><td width=\'100%\'><b><font size=\'2\'>Parrot Link Nest</font></b> is a link database. You are welcome to &quot;<b><a href=\'http://www.minside.dk/link/links.asp?mode=add\'>Post a new link online</a></b>&quot;. You can also &quot;<b><a href=\'http://www.minside.dk/link/links.asp?mode=søg\'>Search</a></b>&quot;      the database. </td></tr></table><br><br>\"
        Response.Write \"<table width=\'504\' cellspacing=\'2\' cellpadding=\'5\'>\"
  Do until rs.EOF = True

        Response.Write \"<tr><td width=\'100%\' colspan=2 bgcolor=#ffffff><a href=\'links.asp?mode=vis&kat=\" & rs(\"kategori\") & \"\'>\" & rs(\"kategori\") & \"</a></td></tr>\"
  rs.MoveNext
  Loop
End If
    Response.Write \"</table>\"
rs.Close
Set rs = Nothing

end select %>
</body>
</html>

Avatar billede zoidberg Nybegynder
15. juli 2001 - 00:23 #1
har du ændret noget i det?
Avatar billede zoidberg Nybegynder
15. juli 2001 - 00:24 #2
har du evt. en url hvor jeg kan se det?
Avatar billede sommerfulg Nybegynder
15. juli 2001 - 00:35 #3
kun min database conn. som jeg ikke vil vise her  :-)

her kommer en link - hvis man vælger side 2 i bunden kommer man til forsiden?

http://www.forskningsforum.dk/parrotdata/link/links.asp?mode=vis&kat=BIRDLIFE
Avatar billede zoidberg Nybegynder
15. juli 2001 - 00:38 #4
nåh ja, doh, det skal selvfølgelig være:

links.asp?mode=vis&kat=\" & request(\"kat\") & \"&page=\" & intPage + 1 & \"
Avatar billede sommerfulg Nybegynder
15. juli 2001 - 00:45 #5
undskyld -men i hvilken linie?
Avatar billede zoidberg Nybegynder
15. juli 2001 - 00:55 #6
\' Navigering mellem siderne med paging
Response.Write \"<table width=\'500\' style=\'border-top: 1 solid #C0C0C0;border-bottom: 1 solid #C0C0C0\'><tr>\"
If Clng(intPage) > 1 Then
  Response.Write \"<td><font size=\'2\'><a href=links.asp?mode=vis&kat=\" & request(\"kat\") & \"&page=\" & intPage - 1 & \" class=paging>[<<]</a></td>\"
Else
  Response.Write \"<td></td>\"
End If

Response.Write \"\"
For intNum = 1 To intPageCount
  Response.Write \"<td valign=\'top\'><font size=\'2\'><a href=links.asp?mode=vis&kat=\" & request(\"kat\") & \"&page=\" & intNum & \">\" & intNum & \"</a></font></td> \"
Next

If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
  Response.Write \"<td><font size=\'2\'><a href=links.asp?mode=vis&kat=\" & request(\"kat\") & \"&page=\" & intPage + 1 & \" class=paging>[>>]</a></td>\"
Else
  Response.Write \"<td></td>\"
End If

Sådan! Erstat med det du postede ovenfor!
Avatar billede sommerfulg Nybegynder
15. juli 2001 - 01:04 #7
Du er da bare for sej... Takker
Avatar billede sommerfulg Nybegynder
15. juli 2001 - 01:05 #8
Måske du har lyst at score nogle hurtige points her http://www.eksperten.dk/spm/89209