Avatar billede set Nybegynder
08. november 2009 - 16:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Login problemmer

Hej
Jeg sidder her og roder med et lille problem.
Jeg bruger visual studio 2008 og c#.
Jeg har lavet en masterpage med en menu der siger forsiden og login.
Denne masterpage bruger til alle mine side også når jeg er logget ind.
Men nu vil jeg gerne have ændret menuen til log ud når brugeren en logget ind.
Hvordan kan det lade sig gøre?
Jeg kan ikke finde en metode til at checke hvornår brugeren er inde eller ikke.
Når brugeren er logget ind er der mange flere menuer at vælge imellem, da alt indholdet er i contentplaceholderen.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede keysersoze Guru
08. november 2009 - 16:39 #1
hvis du benytter membershipprovideren findes en del kontroller til at hjælpe dig - i dit specifikke eksempel vil jeg mene at loginview (mener jeg den hedder) kan hjælpe dig da den har både en loggedin og en anomyous template.
Avatar billede set Nybegynder
08. november 2009 - 23:24 #2
har ikke fundet løsningen endnu. Har du evt. en stump kode.
Avatar billede set Nybegynder
14. november 2009 - 13:27 #4
Hej igen
Undskyld ventetiden.
Nu har jeg fundet en løsning på mit problem.
Jeg bruger den indbyggede komponent:

<asp:LoginStatus ID="LoginStatus1" runat="server" LoginText="Log ind" LogoutText="Log ud" onloggingout="LoginStatus1_LoggingOut"
LogoutAction="Redirect" LogoutPageUrl="~/default.aspx" />

Den finder automatisk ud af om der er logget ind eller ej.

I webconfig skriver jeg så bare:

<authentication mode="Forms">
  <forms protection="All" loginUrl="xxxxxxx.aspx" name="safe" timeout="129600" slidingExpiration="true" />
</authentication>

Så gider du smide et svar og tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
14. november 2009 - 13:47 #5
altså mere eller mindre det samme som loginview - hvor loginview bare kan have forskellig visning alt afhængig af status.