Avatar billede swamboo Seniormester
06. november 2009 - 22:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Update problem

Hvordan får jeg dette til at virke?
            OleDbConnection aConnection = new OleDbConnection("provider=Microsoft.jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\\Pudser-regnskab\\Pudser-regnskab.mdb");
            aConnection.Open();
                OleDbCommand aCommand = new OleDbCommand("Update Kinfo set (Navn, Adresse) Values ('" + Txt_Kinfo_navn.Text + "','" + Txt_Kinfo_adresse.Text + "' where id = '" + Convert.ToInt32(Txt_Kinfo_Idnr.Text) + "'", aConnection);

                aCommand.ExecuteNonQuery();
                aConnection.Close();

På forhånd tak!!!!
Avatar billede swamboo Seniormester
06. november 2009 - 22:34 #1
Fejlen: Der er en syntaksfejl i UPDATE-sætningen.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2009 - 22:44 #2
Det er:

INSERT INTO tabel (felt1,felt) VALUES(vaerdi1, vaerdi2)

men det er:

UPDATE tabel SET felt1=vaerdi1, felt2=vaerdi2
Avatar billede Syska Mester
06. november 2009 - 22:46 #3
Du burde bruge paramters ... men det er en anden sag

Du har en fejl i din sql ...

Det skal være:
UPDATE Kinfo SET Navn = @Navn, Addresse = @Addresse WHERE id = @Id

// ouT
Avatar billede swamboo Seniormester
06. november 2009 - 23:39 #4
hvad gør @'et??
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2009 - 23:48 #5
@xx er en placeholder for en værdi når man bruger parameters
Avatar billede swamboo Seniormester
06. november 2009 - 23:50 #6
OK - det fattede jeg så ikke meget af... Hvad er parameters? er det variabler?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2009 - 23:59 #7
Avatar billede swamboo Seniormester
07. november 2009 - 00:11 #8
Jeg kan overhovedet ikk få det til at virke.
Kan jeg lokke jer til at skrive en kort sætning der virker?
skal det være:¨

OleDbConnection aConnection = new OleDbConnection("provider=Microsoft.jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\\Pudser-regnskab\\Pudser-regnskab.mdb");
aConnection.Open();

                OleDbCommand aCommand = new OleDbCommand("Update Kinfo set Navn = " + Txt_Kinfo_navn.Text + " where id = 12", aConnection);

                aCommand.ExecuteNonQuery();
                aConnection.Close();

Nu skriver den: Der er en syntaksfejl, fordi der mangler en operator. i forespørgselsudtrykket ">teksten i txt_....<".
Avatar billede swamboo Seniormester
07. november 2009 - 00:30 #9
OK - har fået det til at virke - skulle være:
                OleDbCommand aCommand = new OleDbCommand("Update Kinfo set Navn = '" + Txt_Kinfo_navn.Text + "' where id = 12", aConnection);
Avatar billede janus_007 Nybegynder
07. november 2009 - 01:12 #10
Hvilken version C# sidder du med?
Avatar billede swamboo Seniormester
07. november 2009 - 01:23 #11
c# 2005
Avatar billede janus_007 Nybegynder
07. november 2009 - 11:45 #12
Så kunne du lave det i LINQ to SQL, meget nemmere :)
Avatar billede swamboo Seniormester
08. november 2009 - 17:23 #13
Hvordan gør man det Janus?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. november 2009 - 18:10 #14
Denne her ligner en god tutorial: http://www.joe-stevens.com/2009/07/01/linq-to-sql-tutorial/

LINQ to SQL/ ENTITIES kan virkelig spare meget udviklingstid - alt det trivielle stof er pakket pænt ind lige til at anvende; såsom connectionstrings (ingen grund til at skrive den slags selv)+ update, insert, select mv.
Avatar billede swamboo Seniormester
11. november 2009 - 22:21 #15
Nå gutter - jeg fik det til at virke - hvem af jer vil have point? Der er jo faktisk 3 gode svar...

Så send lige et par svar til mig :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2009 - 20:44 #16
svar fra mig