Avatar billede hohum2 Nybegynder
06. november 2009 - 15:14 Der er 5 kommentarer

Gaming pc hjælp

Gents,

Jeg skal til at scrappe min 5 år gamle APG baserede pc og skruet en gaming pc sammen. Jeg spiller typisk spil som Takeda 3, PES10, Civilization og i ny og næ en FPS'ere. Stort set aldrig online spil. (Gammel sur mand der hader at tabe til teenagere der kan alle taste combo's og har hurtige hænder). Uanset hvad, så skal det være en maskine der klapper kaje. Jeg gider ikke høre på fan-noise af nogen slags. Har hidtil kørt med passivt kølet grafikkort, men den går nok ikke mere. Så altså til spec's, som jeg har høstet på diverse sites herunder extremetech:

Kabinet:
Antec 900 2
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=492881
Jeg er lidt ked af alle de "lys og båthorn", men det lader til at være et kabinet der har et godt airflow og såvidt jeg kan læse mig til kan man justere fan hastighed. Spørgsmålet er så hvor meget standard fans i denne maskine larmer og om de kan skiftes til low-noise? Noget der ved det?

Bundkort + CPU
Jeg er i tvivl her. Valg af bundkort bestemmer CPU og hvor moderne jeg vil være. Hopper jeg på nyeste teknologi, koster det noget mere, men så er jeg med på teknologi vognen og behøver ikke skifte de næste 3-4 år. Har set Asus striker extreme vældig godt omtalt her: http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2125064,00.asp. I den anden ende er der det bilige alternativ ASUS P5Q SE Plus.

Grafikkort
Der er jeg igen håbløst bagud. Jeg har læst en bunke reviews uden at komme en beslutning nærmere, så massive input her er også ønskeligt.

Memory
Noget DDR3 ram og 6-8-12 stykker af det.

(Vand) Køling
Det skal jo tænkes med kabinettets ydeevne iøvrigt. Men hvor jeg kan skifte vandkøling ud med luftkøling tænker jeg det er en god forretning. Vand køler bedre end luft, men jeg gider ikke kølesystemer med små bitchy fan's der hviner rundt. Igen, råd - ja tak.

PSU
Jeg tænker at det skal være 650w og da nok fra Antec. Især hvis de kan godtgøre at svesken ikke larmer. Hvis ikke de har en dedikeret low noice unit, så hører jeg gerne om alternativer.

Det var vist det, ...tror jeg. hm. Budget: 6500.

Jeg glæder mig til at høre jeres input!
Avatar billede windcape Praktikant
06. november 2009 - 16:21 #1
Mht. kabinet, så kan du jo kigge på følgende for at undgå lys og båthorn:

Antec LifeStyle Solo: http://shg.dk/products/productInfo.aspx?productId=811054&variantId=811054

Antec Performance One P183: http://shg.dk/products/productInfo.aspx?productId=2152145&variantId=2152145

P183 ligger på min indkøbsliste som næste hardware indkøb. Men Solo er også et rigtig godt kabinet, og en del billigere end P183.
Avatar billede windcape Praktikant
06. november 2009 - 16:24 #2
PSU: Sørg for at købe en Modular version, hvor du kan fjerne de unødvendige strømkabler. Det giver et bedre airflow i kabinettet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2009 - 20:27 #3
Vil anbefale Antec 300, der også kan justeres i kabinet blæserhastighed.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=441265
Dette har jeg selv og på mellemste hastighed høres blæserne ikke.

Lifestyle Solo er ikke et gamerkabinet og har ikke plads til mere end 3 blæsere, og da det er en gamer maskine skal du bruge god køling.

Den her forstår jeg ikke helt...?
P183 ligger på min indkøbsliste som næste hardware indkøb. Men Solo er også et rigtig godt kabinet, og en del billigere end P183.
Avatar billede hohum2 Nybegynder
27. juni 2011 - 23:43 #4
Nå, det blev aldrig rigtig til et helt og komplet svar. Nu har jeg dimset rundt for at finde ud af hvordan jeg deler point ud og lukker tråden, uden held. Hjælp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2011 - 19:53 #5