Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juli 2001 - 22:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvem gider lave en menu i ASP

Jeg skal bruge en menu, der kører på en database der ser sådan her ud:

ID
Menupunkt
Parent (Som peger på ID el er 0 hvis det er hovedpunkt)

Der skal være uendelige muligheder for at udvide denne menu, der skal laves som et træ ligesom dette her på http://javascript.internet.com/foldertree/

Det hele skal være i én asp fil, hvor id angiver hvilke mapper der skal åbnes.

Er der nogen der kan lave det? Eller måske har lavet noget lign. som jeg kan kigge på?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juli 2001 - 22:16 #1
Det er måske meget svært el. ???
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
14. juli 2001 - 22:20 #2
Nej, men der er meget benarbejde.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juli 2001 - 22:20 #3
el. måske skulle den ligne den her http://www.cirkadia.com/devbody_DHTML.html
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juli 2001 - 22:38 #4
Er der nogen der vil påtage sig opgaven ?

Den skal helst ligne den på: http://www.cirkadia.com/devbody_DHTML.html
Avatar billede tmceu Praktikant
14. juli 2001 - 22:39 #5
Hvad er det præcist du mangler hjælp til ?

Du har tilsyneladende en rimelig god ide om hvad du vil have, har selv opgivet 2 links hvor sourcekoden til menuen findes og jvf. dit statement:

\"Jeg supportere følgende grupper: ASP DHTML Javascript Delphi Hardware Win2000 Win98 ...\"

kan jeg ikke rigtig forstå hvad det er du ikke kan finde ud af ?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juli 2001 - 22:44 #6
okay, jeg prøver at forklare mig lidt bedre:

De to links jeg har opgavet er i Javascript og det giver problemer med bl.a. NS4+

Derfor ville jeg gerne lave det med ASP da det ville være nemmere at få alle browsere til at vise det.

Grunden til at jeg beder jer brugere på eksperten om hjælp er at jeg er gået lidt i stå med projektet (var egentlig begyndt) ... og derfor tænkte at der var nemmere at få en af jer til det ...
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juli 2001 - 22:56 #7
Det kunne være jeg skulle arbejde lidt videre med det selv og så spørge jer til råds omkring det problem jeg stødte ind i:

Jeg havde lavet en database der ser sådan ud:
www.melanders.dk/database.bmp

Den skulle fungere på den måde at udskrev menuen:

Profil
Produkter
+VM3100
---Screenshoots
+VM3000
Support
+Kontakt

Jeg fik bikset følgende kode sammen:

<%

  strExpand = CInt(Request.QueryString(\"expand\"))
  if strExpand = \"\" or not IsNumeric(strExpand) then
    strExpand = -1
  end if

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; SERVER=localhost; DBQ=\" & Server.MapPath (\"/cgi-bin/database.mdb\")
Conn.Open DSN

strSQL = \"Select * From tblContent Where parent=0;\"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do
  Response.Write \"<A HREF=\"\"default.asp?expand=\" & rs(\"ID\") & \"\"\">\" & rs(\"Menutext\") & \"</A><BR>\"

  If rs(\"ID\") = strExpand Then

strSQL2 = \"Select * From tblContent Where parent =\" & strExpand & \";\"
Set Temprs = Conn.Execute(strSQL2)
Do
  Response.Write Temprs(\"Menutext\") & \"<BR>\"
  temprs.movenext
Loop While Not temprs.EOF

Temprs.Close
Set Temprs = Nothing

    Response.Write \"Denne her er åben!<BR>\"
  End If

  rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing

%>

som er et kæmpe rod... problem opstår der hvor jeg skal til at åbne menuerne, det går fint nok med første led ... men jeg vil gerne have at jeg ikke skal skrive kode for alle ledene, men at man looper skidtet på en eller anden måde.

Kan I følge mig?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juli 2001 - 23:16 #8
Nå, jeg vil sove på det, så er der nok nogle idéer i morgen, måske også fra jer ;-)
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
15. juli 2001 - 18:55 #9
okay så prøver jeg selv ...
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
22. juli 2001 - 02:33 #10
prøv www.anfyteam.com
Hent skidtet og design treemenu uden at spilde tiden på at kode.

var det noget i den stil ?

Avatar billede mr_iceman Nybegynder
22. juli 2001 - 03:08 #11
well phineas phreak.....så vidt jeg husker så virker anfy kun hvis man ikke er koblet til inet... medmindre man betaler for programmet....
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
22. juli 2001 - 20:23 #12
ja, det var noget i den stil, dog skulle det ikke være en applet ... desuden er jeg ved at finde ud af noget (næsten færdig; måske i får lov at se resultatet, hved ikke helt endnu)
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
07. august 2001 - 16:34 #13
// mr iceman Det kan godt være du har ret. Jeg ved bare at nogle af de applets sker det hvis man højre klikker at reklamen dukker op. Men hvad fanden.
Avatar billede shadow3n Nybegynder
18. februar 2002 - 15:16 #14
Les den glimrende artikkelen "Tråde med rekursiv funktion" av Jonas Astrup på www.html.dk/scripts/asp/00015/

Den forklarer hvordan du lager en treemenu i asp.