Avatar billede superwulff Nybegynder
05. november 2009 - 16:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Overvågningskameraer - nogen der kan hjælpe?

Hej.

Vi har efter et par uheldige episoder snakket om at sætte videoovervågning op.

Vi har lovgivningen og det der på plads, men vi har brug for noget lidt specifikt overvågningsudstyr.

Så derfor vil jeg høre om nogen ved, om man kan få noget der optager selv (og gemmer selv) billeder/video  1-2 døgn tilbage og derefter overskriver sig selv? Det behøver ikke være decideret video, bare 1 billede i sekundet (eller pr. 2. sekund) vil være fint. Evt et der kan tilgås via LAN, men ikke et krav

På forhånd tak
Avatar billede eiken Nybegynder
05. november 2009 - 16:14 #1
Prøv at kikke på mobotix.com, de har lige hvad du skal bruge.
Hvis det har interesse så får jeg gode % rabat.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 16:22 #2
her er alt hvad du skal bruge - søg under swann

http://www.computercity.dk/Search/Search.aspx?sw=swann&searchType=product

m.v.h
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
05. november 2009 - 16:27 #3
Hej Superwulff
Jeg har på nettet købt et lille kort som passer i en pc. Det skal monteres i PCI soklen. Der er fire video indgange (Phono stik) og en audio. Pris ca. 350,- kr. inkl. software til at optage og gemme. Du bruger harddisken som medie. Data overskrives når der ikke er mere plads. Optager 25 FPS.(Betyder vist nok 25 Frames Pr Sec.)Derudover trådløst kamera med dioder så der kan optages om natten. Pris ca. 250,-/stk. Det er ok til hjemmebrug. Kan overvåges via LAN, men har ikke prøvet. Giv lyd hvis jeg skal finde mere info.
Avatar billede superwulff Nybegynder
05. november 2009 - 16:32 #4
#Eiken
Mobotix opfylder behovene, men er nok for dyrt (og indviklet)

#treatmenice
Det ser ikke ud som om swann kan optage gemme video/billeder i selve enheden

#Charlotte

Problemet er, at vi har ikke en computer til rådighed. eller noget andet optager-udstyr derfor skal det helst kunne optage til en intern HD eller usb-stick, bare i et døgn eller to.
Avatar billede superwulff Nybegynder
05. november 2009 - 16:32 #5
Således at vi bare kan tappe enheden for video, hvis noget skulle ske..
Avatar billede eiken Nybegynder
06. november 2009 - 17:05 #6
Er Mobotix high-resolution video systems til ca. 600kr. for dyrt ?
I tilfælde af indbrud/tyveri kræver politiet en god video kvalitet (meget gerne i farver).
Dårlige (billige) kameraer/optagelser bliver afvist.
Jeg har selv som IT forhandler prøvet at blive afvist på grund af dårlig billed-kvalitet. Jeg kunne tydeligt se hvem gernings-mændene var, men det var ikke nok for politiet.

Bare synd hvis du køber noget skidt.
Avatar billede superwulff Nybegynder
06. november 2009 - 19:01 #7
Jeg kunne ikke finde rundt i alt det der mobotix noget, kan du sende et link eller en henvisning?

Det er ikke så meget for politiets skyld, vi er et kollegie hvor vi gerne vil kunne se hvem der begår hærværk o.lign. for så at kunne smide dem ud. Pointen er mest en præventiv effekt, men hvis du kunne henvise til det pågældende system du snakker om ville det være fedt.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2009 - 19:10 #8
hvorfor bruger du så ikke bare et kamera ala swann Digital Private Eye Kamera  hvor der er kort i

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1521340

der kan ligge mange billeder på et stort kort.

m.v.h
Avatar billede superwulff Nybegynder
06. november 2009 - 20:46 #9
Aahh, det havde jeg ikke lige lagt mærke til..
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2009 - 08:25 #10
jeg har sådan et sidende i mit sommerhus der venter på en eller anden lamme død narkoman kommer.

du kan købe større kort til det. selvfølgelig får du mange billeder af dem der bevæger sig i rummet men skidt med det - du får også det rette.

det skal ikke bruge mere end et stearin lys for at du kan se billedet.

m.v.h
Avatar billede superwulff Nybegynder
07. november 2009 - 10:43 #11
Hvor stort er dit kort? har et på 1GB, skal det være mere?

Forudsat du ved noget om det...
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2009 - 12:18 #12
det kan da godt være det kan bruge større?????

jeg fandt det lige på en anden side

You can use up to a 1GB on your SD Memory Card which takes up to 30,000 images

m.v.h
Avatar billede superwulff Nybegynder
07. november 2009 - 12:35 #13
Lyder godt..

Du må lige smide et svar hvis du vil have point
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2009 - 12:56 #14
ok og billederne er altså gode
Avatar billede superwulff Nybegynder
07. november 2009 - 15:18 #15
Og lukker..