Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
05. november 2009 - 10:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af Belkin/Netgear/Linksys til deaktiveret router funktion?

Jeg har en stak trådløse routere, som jeg gerne vil benytte som trådløs access point, dvs. switch bare trådløst...

Så mit internet kabel er koblet direkte i en port, ikke i den "gule" internet port, på routeren, for at jeg kan få min kabel forbindelse til at virke.

Men både min Netgear og Belkin, vil ikke lade min bruge det trådløse netværk til at gå på nettet med.

Er det mig som glemmer en opsætning eller kan man bare ikke bruge disse (ellers rimeligt dyre) routere som access point?

Det virker fint med kabel forbindelserne, men det er den trådløse der driller.

Den connecter fint, men der er bare ikke adgang fra trådløs til internet...
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. november 2009 - 11:00 #1
Du skal deaktivere DHCP serveren i routeren, og forbinde til en LAN port og ikke WAN port.

Så fungerer den som switch/accesspunkt.
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
05. november 2009 - 11:39 #2
Jeg har forbundet alle kabler, inkl. computere og internet kabel til de normale LAN porte.

Men det med at slå DHCP fra, det virkede på min Belkin...
Jeg tjekker det på min Netgear hjemme lidt senere idag og giver derefter point...

Indtil videre mange tusind tak... :o)