Avatar billede jens_32 Nybegynder
05. november 2009 - 09:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Størrelse og layout på listboxes

Hvis man ser på følgende link:

http://www.smart-regnskab.dk/Video/Overblik.html

Jeg har allrede en tabpage og denne er lavet med dock=fill i forhold til formen som kører maksimeret.

Jeg går ud fra at de to bokse som er i fanebladet er listboxes og dem kan jeg godt få lagt ind i tabpagen. Jeg kan også få sroll på i siden.

Men hvordan får jeg resten:
A)
Bjælken i top med overskrifter... f.eks. Konto nr. og tekst?

B)
Gitterindelingen i arkene?

C)
Hvordan sikrer jeg mig, at de to listboxes fylder nøjagtig halvdelen hver af tabpagen?
Avatar billede preppydude Nybegynder
05. november 2009 - 10:48 #1
A) Det kaldes en column header. Hvordan man bruger dem kan du se på dette link: http://support.microsoft.com/kb/319401

B) Det hedder grid lines og burde være en boolean property i din object inspector (eller hvad den hedder hos jer .NET programmører). Sæt den til True og så burde de være der. :)

C) I Delphi kan man gøre dette ved brug af panels, men det mener jeg ikke findes i .NET, så jeg går ud fra du må lave nogle udregninger selv ved programmets resize event.

Håber det hjalp. Jeg gider ikke have points hvis det viser sig at det hjalp dig. :)
Avatar billede sirius Nybegynder
05. november 2009 - 11:06 #2
Der er panels i .NET og dem skal du nok bruge et par stykker af.

Ville dele siden op i et toppanel med Dock = Top, et mainpanel med Dock = Fill.
På mainpanel vil jeg så bruge en SplitContainer til at dele siden op i 2 dele med hvert deres ark
Avatar billede jens_32 Nybegynder
05. november 2009 - 12:58 #3
Hej med jer.

Tak for svarene.

Det var listbox jeg skal bruge og ikke listview.
Brugeren skal kunne vælge en record.

Det med panels ser ud til at være en god ide.

Så vidt jeg kan se er grids ikke i listbox.

Måden at dele form/tabs/panels op på som du skriver sirius er god.

Vil I have points?
Avatar billede preppydude Nybegynder
05. november 2009 - 13:32 #4
Nej, behold du dine points. Det du ser i videon er listviews og ikke listboxes. En listbox har ikke column headers eller grid lines. :) Medmindre jeg ikke har forstået hvad det er du mener. :b
Avatar billede jens_32 Nybegynder
05. november 2009 - 15:07 #5
Vil du have point Sirius?
Avatar billede jens_32 Nybegynder
06. november 2009 - 14:22 #6
Lukket.