Avatar billede gonnemand Nybegynder
04. november 2009 - 21:52 Der er 3 kommentarer

Data/object binding til ListView??

Hey folkens.

Jeg er stød på et problem, som jeg ikke lige kan google mig ud af.

Jeg har to klasser, View (GUI-delen) og Control

1) I View har jeg en form med en ListView.
2) I Control har jeg så en List<Object>. Disse Objekter indeholder egne lister af Objekter som også har lister af objekter osv osv.
Det er en meget kompleks liste ;-)

View har reference til Control (ligger IKKE i samme projekt).

Prøver lige at lave et mere simpelt eksempel:

List<X> -> hvor X indeholder "A", "B", "C" og List<Y>
List<Y> -> hvor Y indeholder "D", "E", "F" og List<Z>
List<Z> -> hvor Z indeholder "G", "H", "I".

I min ListView, med 3 kolonner, vil jeg så gerne have vist A, D og G for alle X-objekterne, med object/data-binding, således at hvis jeg ændre data i ListView, bliver data også ændret i X-objektet.

Men hvordan?

Det skal lige nævnes at jeg ikke har erfaring med bindings ;-)
Avatar billede gonnemand Nybegynder
06. november 2009 - 11:13 #1
Har valgt en løsning med DataGridView, men er desværre stødt på et nyt problem.

I en form har jeg en ComboBox og en DataGripView.
Til ComboBox'en har jeg binded List<X>.... fungere fint.
ComboBox'en viser så "Name" på alle X-objekterne.

Men ud fra hvad der vælges i ComboBox'en, skal DataGridView vise nogle properties fra de Y-objekter (List<Y>) der ligger i det valgte X-objekt.

Hvordan binder man lige det sammen?
Avatar billede windcape Praktikant
06. november 2009 - 16:14 #2
Brug din combobox's selectevent, til at sætte databinding for din datagridview:

ComboBoxSelect -> x
DataGridView.DataSource = x.YList;
Avatar billede gonnemand Nybegynder
13. november 2009 - 21:29 #3
Tak windcape... du kan lægge svar :-)