Avatar billede john_o_shea22 Nybegynder
04. november 2009 - 14:32 Der er 4 kommentarer

Record screen

Hejsa. Jeg leder efter et program som kan optage film fra skærmen. Har prøvet at downloade nogle forskellige programmer (camtasia, snagit, allcapture) men hver gang jeg skal optage bliver der bare sort skærm i det vindue hvor filmen kører. Har også prøvet at downloade lidt codecs men endnu uden held...nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2009 - 15:24 #1
Det er fordi video (normalt) kører udenom styresystemet - direkte på grafik-kortet.

Hvad er det for noget video du vil grabbe ?
- ofte vil du kunne finde det som dillerdaller.flv i mappen temporary_internet_files, hvis ellers du kan finde dén : )
Avatar billede Vandreren Novice
04. november 2009 - 15:53 #2
Jeg er enig med T4NK3R.

Hvis det er fordi du vil gemme filmklip eller -stream, så findes der bedre metoder end screencapture.

Hvis T4NK3Rs råd kan hjælpe dig, så kan jeg lige tilføje at man i 'Internetindstillinger' kan se hvor mappen "Temporary Internet Files" er placeret. Her er en af standardplaceringerne: C:\Documents and Settings\USERNAME\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files
Avatar billede john_o_shea22 Nybegynder
04. november 2009 - 20:27 #3
Det er et klip fra http://www.tv2regionerne.dk ... syntes jeg har prøvet at kigge temp mappen igennem for *.flv filer men kan ikke finde det eksakte klip. Det er fordi jeg gerne vil have klippet som avi- eller mpeg fil... kan det lade sig gøre??
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2009 - 21:43 #4
Næh.. Jeg ved sgu ikke hvordan det fungerer på TV2
- det er i hvertfald noget wmv halløj - og der "lander" også en xxx.wmv i temp i den rigtige størrelse, men ikke noget (jeg) kan afspille... Irriterende :/