Avatar billede mortalone Nybegynder
03. november 2009 - 22:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

usedir eller anden funktion til preview

Hej.
jeg kæmper lidt med at finde ud af om usedir overhovedet kan beuges til det som jeg ønsker.

jeg ønsker at når jeg har oprettet et domæne. så skal der være adgang til stedet med det samme igennem en form for preview sti.

domæne = mitdom.dk
preview = gammeltdom.dk/mitdom.dk
eller som sub
preview = mitdom.gammeltdom.dk

elller noget i den stil

jeg er ikke helt klar over om usedir kan dette eller hvordan det skal sættes op.
Avatar billede showsource Seniormester
04. november 2009 - 13:19 #1
Avatar billede mortalone Nybegynder
04. november 2009 - 14:39 #2
hey. Mange tak for svaret
det løser desværre ikke problemet så vidt jeg kan se. men det løser nogle af mine andre problemer. jeg ahr været på udkig efter "placeholders" for at lave mere dynamiske conf for mine hosts i forbindele med seo osv.

udover det. så er det en smart måde at opsætte apache på udover his man har specielle indstillinger pr. domæne. og ikke bruger pleks. som overskriver conf filerne deom den har lyst til.

jeg har dog lige fundet en løsning i AliasMatch. som løser problemet enkelt og elegant.

jeg vil lige se om der kommer andre bud. ellers så får du points
Avatar billede showsource Seniormester
04. november 2009 - 19:48 #3
En vhost er jo også noget andet end et subdir.

Men hvorfor er det du gerne vil ha' det på den måde ?

Har et domain hos web10, som da det blev oprettet, fik jeg med det samme adgang til noget a'la' jfkdjfdkfkdfk.web10.dk hvor jeg så kunne placere mine filer.

Er det noget af det samme du er ude efter ?
Avatar billede mortalone Nybegynder
05. november 2009 - 04:18 #4
ja. det er et preview og så vidt jeg havde forstået så kunne mod_Userdir bruges. men jeg var ikke sikker. og jeg syntes ikke jeg kunne få det til at virke aligevel.

men som skrevet. så har jeg fundet en løsning via AliasMatch

plesk har også en preview men den skal man logge ind for at bruge, og den har problemer med undermapper.

jeg prøver ikke på at sammenligne subdir med en vhost. det var blot en måde at præsentere et preview på.
Avatar billede mortalone Nybegynder
05. november 2009 - 16:24 #5
jeg ved ikke hvorfor jeg bliver ved med at kalde det for et subdir. nå jeg mener et subdomæne....
Avatar billede mortalone Nybegynder
11. juli 2011 - 07:54 #6
Tråden lukkes. jeg har selv fundet svaret.