Avatar billede pharlap Nybegynder
03. november 2009 - 10:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel mellem 2 felter

Hej!

Jeg har en database som holder styr på nogle numreserier (tlf-numre)
Jeg har i en tabel felterne [Serie Start] & [Serie Slut]

Jeg har yderligere et søgefeltet txtSoegfelt
Hvis jeg feks har serien 45454500 - 45454599 og ønsker at søge på 45454518 skal ovenstående kun blive synlig i min forespørgsel.

Jeg kunne godt tænke mig at det er muligt kun at taste noget af nummeret svarende til Like "*" & [txtSoegfelt] & "*" og den så finder alle de serier hvor mit søgeord (feks 4545) findes.

Det skal lige siges at jeg har en listbox hvor resultatet vises, men kan ikke lige greje denne så at den forbliver mellem de 2 tal.
Avatar billede terry Ekspert
04. november 2009 - 09:40 #1
You can with something like this (NOT TESTED)

SELECT * FROM tbl1 WHERE [Serie Start] <= [forms]![NameOfFormGoesHere].[txtSoegfelt] AND [Serie Slut] > = [forms]![NameOfFormGoesHere].[txtSoegfelt]

Not sure about the LIKE
Avatar billede pharlap Nybegynder
05. november 2009 - 13:23 #2
Hey Terry

I already tried that one, but it doesnt find anything when i type a number that should show at least 1 result
Avatar billede terry Ekspert
05. november 2009 - 13:28 #3
any chance of seeing your dB (table/data)?

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2009 - 13:33 #4
This query is directly on the tbl_serie and returns what you want. The reason it didn't is very likely because there are spaces in the numbers so there must also be spaces in what you're looking for.

SELECT tbl_serie.[Ordre-ID], tbl_serie.[Serie Start], tbl_serie.[Serie Slut]
FROM tbl_serie
WHERE (((tbl_serie.[Serie Start])<="45 45 18 00") AND ((tbl_serie.[Serie Slut])>="45 45 18 00"));

And here it is taking the values from the form (with spaces 45 45 18 00)

SELECT tbl_serie.[Ordre-ID], tbl_serie.[Serie Start], tbl_serie.[Serie Slut]
FROM tbl_serie
WHERE (((tbl_serie.[Serie Start])<=[forms]![kunder]![txtsoegfelt]) AND ((tbl_serie.[Serie Slut])>=[forms]![kunder]![txtsoegfelt]));
Avatar billede pharlap Nybegynder
06. november 2009 - 16:55 #5
Thank you Terry.
I changed it a bit to pick up the data from the query, but everything works fine.
The worst thing is that ive already tried this setup, but not with the spaces in the number..

Thank you very much for helping Terry.
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2009 - 18:25 #6
tak og god weekend