Avatar billede Slettet bruger
02. november 2009 - 21:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mappen findes ikke...

Hej :)

Jeg har lavet nogle få programmer som jeg udgiver og da jeg altid mangler et eller andet i programmet har jeg lavet en Update funktion.

Den fungere på den måde at den kontakter min server via HTTP, finder versionen, og går ind i mappen tilhørene versionen. Derinde læser den en txt fil kaldet files.txt hvor der står hvilke filer, der skal downloades i denne update. Det lykkedes altid og når den begynder at downloade første fil kommer der en Exeption.

Den siger at Mappen ikke findes, selvom jeg personligt lavede mappen.

PS: Strenge der hedder noget med one eller two f.eks. two2 er defineret længere oppe i koden, i den del der virker fint.

************** Undtagelsestekst **************
System.Net.WebException: Der opstod en undtagelse under en WebClient-anmodning. ---> System.IO.DirectoryNotFoundException: En del af stien 'C:\Users\Niclas\Desktop\ff\' blev ikke fundet.
  ved System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
  ved System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy)
  ved System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access)
  ved System.Net.WebClient.DownloadFile(Uri address, String fileName)
  --- Slut på staksporing af indre undtagelser ---
  ved System.Net.WebClient.DownloadFile(Uri address, String fileName)
  ved System.Net.WebClient.DownloadFile(String address, String fileName)
  ved Frax_Update.Form1.button1_Click(Object sender, EventArgs e) i C:\Users\Niclas\Documents\Visual Studio 2008\Projects\Frax Full\Frax Update\Form1.cs:linje 107
  ved System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
  ved System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
  ved System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
  ved System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
  ved System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
  ved System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
  ved System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
  ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
  ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
  ved System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

***********Kilde Kode*****************************

string str = System.Environment.CurrentDirectory;
                        string cd = str;
                        MessageBox.Show(str);
                        WebClient Client = new WebClient();

                        Client.DownloadFile("http://xxxxxxxxx.dk/ff/" + two2 + "/files.txt", cd + @"\files.txt");

                        Array split = File.ReadAllLines(cd + @"\files.txt");
                        foreach (string s in split)
                        {

                                Client.DownloadFile("http://xxxxxxx.dk/ff/" + two2 + "/" + s, cd + @"\" +s);

                        }
                        progressBar1.Visible = false;
                        MessageBox.Show("You have now updated from version " + one + " to version " + two);
                        time.SetValue("vers", two);
Avatar billede Syska Mester
02. november 2009 - 23:32 #1
'C:\Users\Niclas\Desktop\ff\'
Findes ikke ...
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 16:55 #2
Den findes i stifinder...
Avatar billede Syska Mester
03. november 2009 - 18:18 #3
Hvad er det for en linje som smider den Exception ?
Avatar billede Syska Mester
03. november 2009 - 18:23 #4
Kan det måske skyldes at din fil du henter fra hjemmesiden indeholder en tom linje øverst ?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 18:39 #5
Jeg har fundet fejlen, jeg ved ikke hvordan, men nu virker det... Ellers tak for hjælpen!
Avatar billede Syska Mester
03. november 2009 - 20:43 #6
øhhh, hvad var fejlen så ?