Avatar billede Acidum Nybegynder
02. november 2009 - 14:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at navigere i iframe

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med at få mine applications til at navigere i iframes.

Jeg har en webberowser med url'en "www.n.dk/frameset.asp"

Kilden til siden ser ud som følger:

<html>
<head>

<TITLE>NetStationen</TITLE>
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript" src="/javascript/resize.js"></script>

</head>
<!--onResize="reSize(792,620);"-->
<frameset rows="31,30,374,45,*,1,1" border="0" frameborder="NO" framespacing="0" marginheight="0" marginwidth="0" >
<noframes>
<a href="http://www.n.dk/chat/index.htm" style="font:10px Verdana, Helvetica, sans-serif;">Chat i 3d i Højhuset</a>
<br><br>
<a href="http://www.n.dk/debatter/oversigt.shtml" style="font:10px Verdana, Helvetica, sans-serif;">Debat</a> for børn og unge.
<br><br>
<a href="http://www.n.dk/indhold/konkurrence/forside.shtml" style="font:10px Verdana, Helvetica, sans-serif;">Konkurrencer</a>
<br><br>
<a href="http://www.n.dk/advicecolumns/client/default.aspx" style="font:10px Verdana, Helvetica, sans-serif;">Brevkasser</a>
for unge om sex, kærlighed, uddannelse, religion og problemer.
</noframes>

<frame src="/community/login/frTop.asp" name="top" frameborder="0" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0" id="top" border="0" framespacing="0">
<frame src="templates/navigation/topmenu.htm" name="menu" border="0" frameborder="0" framespacing="0" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" noresize>

      <frameset cols="408,*" border="0" frameborder="NO" framespacing="0" marginheight="0" marginwidth="0">
        <frame name="left" border="0" frameborder="0" framespacing="0" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" noresize src="forside/forside_left.htm">
        <frame name="right" border="0" frameborder="0" framespacing="0" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="auto" noresize src="/community/frontpage/frontpage.asp">
      </frameset><noframes></noframes>

<frame name="navigation" border="0" frameborder="0" framespacing="0" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" noresize src="/community/navigation/frNavigation.asp">
<frame name="banner" border="0" frameborder="0" framespacing="0" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" noresize src="http://www.n.dk/community/banner/frBanner.asp">
<frame name="stat" border="0" frameborder="0" framespacing="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" noresize src="http://www.n.dk/NStatClient/StatClient.htm">
<frame name="SessionLoader" border="0" frameborder="0" framespacing="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" noresize src="/community/navigation/SessionLoader.aspx">
</frameset>
</html>

Som i nok kan se er der en frame ved navn "right" som indeholder dette "/community/frontpage/frontpage.asp". Denne frame vil jeg gerne navigere til noget andet indhold via en knap uden at opdatere resten af siden. Så mit spørgsmål er hvad der skal stå i koden til min knap!

Håber at i kan hjælpe mig

venlig hilsen
Acidum
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2009 - 14:36 #1
Du kalder den ene frame "top" - det er nok en dårlig idé.
- idet man, i javascript, benytter navnet "top" som reference til den "øverste/yderste" frame (dvs. vinduet)

F.eks: onClick="top.right.location.href='/dinAndenHøjre.html'"

Det KUNNE der godt på ged i når du har en specifik frame med det navn (som IKKE er den øverste/yderste)
Avatar billede Acidum Nybegynder
02. november 2009 - 15:34 #2
Siden er ikke min. Og jeg har ikke givet de frames navn. Blot kopieret kilde koden ind så i kan se det.

Mit spørgsmål går på hvordan jeg i visual basic 08 laver en knap som navigere i framen ved navn "right" når jeg har siden i en webbrowser controle
Avatar billede Acidum Nybegynder
06. november 2009 - 09:36 #3
Bump
Avatar billede Acidum Nybegynder
18. november 2009 - 17:03 #4
Bump
Avatar billede Acidum Nybegynder
20. maj 2010 - 18:46 #5
Jeg har selv løst problemet i mellemtiden, det blev gjort ved at navigere via sidens javascript.