Avatar billede pnr Nybegynder
02. november 2009 - 11:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til default button cross-browser

Jeg har et kæmpe problem, jeg kan ikke få lavet en default button på min side som også virker i Firefox.

Jeg har prøvet følgende som alt sammen virker fint i IE:

tilføjet en onkeydown event på de tekstbokse som skulle høre sammen med en bestemt knap:

<script type="text/javascript" language="JavaScript1.2">

        function defaultButtonFunktion(evt, btn) {
            var keyCode = evt.which ? evt.which : evt.keyCode;
            if (keyCode == 13) {
                evt.returnValue=false;
                evt.cancel = true;
                btn.click();
            }
    </script>

Jeg har også prøvet at sætte en default kanp på et omkransende panel, det virkede heller ikke i Firefox.

Er der nogen der kan give mig en løsning der virker cross-browser?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2009 - 13:31 #1
Er det fordi du har flere "default-knapper" afhængigt af hvor man er ?
- for en alm. <input type="submit" value="OK"> knap virker også i Firefox!

Ingen grund til at "lytte" efter return-tasten selv...
Avatar billede pnr Nybegynder
02. november 2009 - 13:57 #2
Lige på den side jeg har testet har jeg ikke flere default knapper, men der er andre knapper! Så hvis siden bliver afviklet i Firefox så er det den første knap på siden som bliver submittet.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2009 - 14:46 #3
Medmindre der er én af typen "submit" - ikk'
Avatar billede pnr Nybegynder
02. november 2009 - 15:02 #4
Du er med på at mit problem er i ASP.net?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2009 - 18:06 #5
Øh.. nææ, det var jeg faktisk ikke.. gør det nogen forskel ?
Avatar billede pnr Nybegynder
27. maj 2010 - 15:28 #6
lukker