Avatar billede svinth Nybegynder
14. juli 2001 - 18:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Apache+Windows+Skriverettigheder

Hej Webservergruppe

Jeg har en apache 1.3.19 der kører på windows, med php 4.0.5.
Når jeg forsøger at køre følgende lille stump kode:

<html>
  <head>
    <title>Test</title>
  </head>
  <body>
<?
  $fd=fopen(\"test.txt\",\"r+\");
  $count=fgets($fd,5);
  $count=$count+1;
  fseek($fd,0,SEEK_SET);
  fputs($fd,$count);
  fclose($fd);
  if ($count>1)
  {
    echo \"Testsiden har været besøgt $count gange.\";
  }
  else
  {
    echo \"Testsiden har været besøgt $count gang.\";
  }
?>
  </body>
</html>

får jeg en \"internal server error\" hvis siden bliver set \"udefra\".
Kører jeg siden lokalt (localhost), er der ingen problemer.

I serverlog\'en står der:

Premature end of script headers

Svjv betyder det at scriptet ikke er kørt færdigt, og det må betyde at de rigtige skriverettigheder ikke eksisterer, da scriptet virker på localhost. Hvordan tildeler jeg de rigtige skriverettigheder med ovenstående konfiguration?

M.v.h. Svante
Avatar billede ianj Nybegynder
14. juli 2001 - 19:06 #1
Hvilken windows version ?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juli 2001 - 19:11 #2
hvis det er Win NT/2000, skal du på filen angive at alle (Alle/Everyone) skal have adgang til filen. Dette gør du ved at højreklike filen og vælge egenskaber/properties, vælg fanebladet  Sikkerhed/Security og tilføj bruger.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juli 2001 - 19:12 #3
Du skal måske også angive at IUSR_COMPUTERNAVN skal have alle rettigheder til filen.

El. hele mappen hvis filen ikke eksistere i forvejen...
Avatar billede ianj Nybegynder
14. juli 2001 - 19:22 #4
Hvis det er win98 virker det bare ud af æsken.

Men på den anden side win98 er nok ikke det mest perfekte server OS.

Iøvrigt kan jeg klart anbefale at køre Apache på en UNIX generisk platform, du vinder enormt med ydelse. Og Linux er jo hvermandsbrug nu om dage.

/Ian - ADVICE A/S
Avatar billede svinth Nybegynder
14. juli 2001 - 22:07 #5
Hej igen.

Det drejer sig om windows 98. Da min kone også anvender maskinen, er det den platform jeg bruger :).
Nogen ideer?

M.v.h. Svante
Avatar billede ianj Nybegynder
14. juli 2001 - 22:09 #6
localhost (127.0.0.1) er hvis vi snakker server-side scripting side stillet med network viewing (0/0), og derfor tror jeg nærmere du har en kode fejl i den ovenværende stump.
Avatar billede svinth Nybegynder
20. juli 2001 - 10:56 #7
Hej igen.

Ifølge PHP gruppen har jeg ikke fejl i kodestumpen. Så det er altså enten apache eller php indstillingerne/rettighederne den er gal med. Nogen ideer?

M.v.h. Svante
Avatar billede svinth Nybegynder
31. august 2001 - 07:42 #8
Hej.

Det viste sig at være en fejl i php.ini.
Document root var sat. Er den ikke det, virker det for alle virtual domains.

M.v.h. Svante