Avatar billede TreToEn Nybegynder
02. november 2009 - 09:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skrivebeskyttelse af sidehoved og sidefod i Excel 07

Kan man skrivebeskytte sidehoved og sidefod i Excel 07?
Avatar billede jkrons Professor
02. november 2009 - 12:34 #1
Det tror jeg ikke at man kan. Hverken Beskyt ark eller Beskyt projektmappe omfatter sidehoved og sidefod.
Avatar billede jkrons Professor
02. november 2009 - 12:36 #2
Du kan dog lave en makro, som afspilles inden udskrift, og som sikrer, at uanset, hvad der er blevet rettet i sidehoved og sidefod, bliver det sat til det, du vil have.
Avatar billede TreToEn Nybegynder
02. november 2009 - 13:40 #3
Øv, det syntes jeg heller ikke jeg kunne finde, men tak for hjælpen. Hvordan sætter man makroen til at afspille automatisk? Hvis du sender et svar så kan jeg vist give dig dine point (er ny herinde).
Avatar billede jkrons Professor
02. november 2009 - 14:16 #4
Vis Udvilkerfanen, hvis den ikker vist. Klik på Visual Basic. Dobbeltkik på ThisWorkbook og indsæt denne kode:

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    With ActiveSheet.PageSetup
        .LeftHeader = "indhold af denne del"
        .CenterHeader = "indhold af denne del"
        .RightHeader = ""
        .LeftFooter = "indhold af denne footer"
        .CenterFooter = "indhold af denne del"
        .RightFooter = ""
    End With
End Sub

Melllem anførstelstegnene skriver du, hvad der skal stå i sidehoved/-fod. Skal der ingenting stå, kan du slette den pågældende linje eller alde anførstelestegnene stå ugen noget mellem.
Avatar billede TreToEn Nybegynder
02. november 2009 - 15:19 #5
Tak, kan det låses i VB eller hænger det sammen med en generel låsning af projektmappen? Og hvordan låser man den, så den kun kan åbnes med en kode?

Husk at sende det som et svar, så giver jeg 30 point.. :-)
Avatar billede TreToEn Nybegynder
13. november 2009 - 11:38 #6
Hej jkrons

Jeg skylder dig også nogle point for denne.
Avatar billede jkrons Professor
13. november 2009 - 14:42 #7
Et svar.
Avatar billede TreToEn Nybegynder
17. november 2009 - 09:34 #8
Når jeg accepterer dit svar skriver den "spørgsmål ikke fundet". Kan jeg give dig point på en anden måde.
Avatar billede TreToEn Nybegynder
17. november 2009 - 09:36 #9
Nå nu virkede den fordi jeg skrev...??? Alt i orden, men jeg ville som sagt gerne tildele dig nogle flere point, som tak for din hjælp. Kan jeg det?
Avatar billede jkrons Professor
17. november 2009 - 10:24 #10
Det behøver du såmænd ikke :-)
Avatar billede TreToEn Nybegynder
20. november 2009 - 08:44 #11
OK, endnu en gang tak for hjælpen.
Avatar billede TreToEn Nybegynder
20. november 2009 - 08:49 #12
Hej igen jkrons.

Kan du evt. hjælpe mig med at sætte skriftstørrelsen og indsætte side nr., dato og klokkeslet i den VB?

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    With ActiveSheet.PageSetup
        .LeftHeader = "indhold af denne del"
        .CenterHeader = "indhold af denne del"
        .RightHeader = ""
        .LeftFooter = "indhold af denne footer"
        .CenterFooter = "indhold af denne del"
        .RightFooter = ""
    End With
End Sub