Avatar billede dennish Nybegynder
01. november 2009 - 22:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Få fat i navn på boolean runtime

Hej jeg har følgende metode:

public SessionModel(boolean personName) {

}

Jeg vil egentlige gerne have fat i navnet på "klassen" boolean dvs personName. Jeg kan selvfølgelig sende en string med som hjælpeparameter

public SessionModel(boolean personName,String booleanName) {

}

Men kan man ikke runtime få navnet på en boolean ?. Har kigget lidt på reflection men er ikke lige sikker om det kan hjælp mig ??
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2009 - 23:14 #1
Navnet "personName" i parameter listen forsvinder ved compilering d.v.s. at den er ikke i .class filen, så den kan ikke findes.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2009 - 23:15 #2
Og navnet på det faktisk argument i kaldet kan heller ikke findes.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2009 - 23:16 #3
Men hvis du prøver og forklarer hvad du skal bruge det til, så kan vi måske finde en alternativ løsning.
Avatar billede dennish Nybegynder
01. november 2009 - 23:33 #4
Sagen er bare den, at jeg metoden modtager forskellige boolske værdier såsom boolean personName, boolean personCity osv.
Jeg skal så i metoden agerer om det er personName eller personCity

Jeg ender nok med noget a la:
public SessionModel(boolean personName,String booleanName) {
if(booleanName.equals("personName")) {
....
}
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2009 - 23:47 #5
Det lyder som et noget suspekt design !

Umiddelbart er mit bedste bud at bruge en enum:

public SessionModel(boolean val, PersonType typ) {
    switch(typ) {
        case Name:
            ...
            break;
        case City:
            ...
            break;
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2009 - 20:48 #6
kommet videre?
Avatar billede dennish Nybegynder
14. december 2009 - 16:15 #7
Arne>> Hej Arne. Sorry for det sene svar. Jeg kom til den konklusion, at jeg skulle redesigne mit design.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2009 - 03:48 #8
Så vil jeg smide et svar.