Avatar billede ravnborg Nybegynder
31. oktober 2009 - 21:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udtræk forskellige poster i mysql.

Jeg er ved at lave en highscore, hvor hver bruger kun vises en gang. Det vil sige hvis en bruger reelt skulle have 1.-, 2.- og 3. pladsen får han kun 1. pladsen.

strSQL = "SELECT id, bruger_id, score FROM highscore where spil='spil10' GROUP BY bruger_id order by score desc LIMIT 0, 10"

Den her ser ud til næsten at virke. Hver bruger vises kun en gang, men der er ikke deres højeste score der bliver vist sammen med dem.

Hvordan får jeg den rettet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2009 - 22:30 #1
Du kan sikkert erstatte score med MAX(score)
Avatar billede ravnborg Nybegynder
01. november 2009 - 22:15 #2
Det hjalp desværre ikke helt.

Jeg har brugt følgende:
strSQL = "SELECT id, bruger_id, score FROM highscore where spil='spil10' GROUP BY bruger_id order by max(score) desc LIMIT 0, 10"

Når jeg bruger order by max(score), kan jeg se at de kommer i den rigte rækkefølge, det er bare ikke deres max(score) der bliver vist når jeg skriver rs("score").

Hvordan retter jeg det??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2009 - 23:13 #3
strSQL = "SELECT id, bruger_id, max(score) FROM highscore where spil='spil10' GROUP BY bruger_id order by max(score) desc LIMIT 0, 10"
Avatar billede ravnborg Nybegynder
15. november 2009 - 21:45 #4
Hej ErikJacobsen

Undskyld jeg først svarer nu..
Det virker perfekt, opret bare et svar :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2009 - 22:50 #5
Jeg samler ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
16. januar 2010 - 22:47 #6
svar