Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 22:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Misdannet url ved at åbne affald

http://gemdet.nu/image-CBDD_4AEB5F7C.jpg

Ved at åbne affald får jeg denne melding.

Det er sket efter en opdatering af openSUSE 11,0 til 11,1

Er godt klar over 11,2 kommer snart. Vil dog gerne have dette rettet først.

Håber på hjælp
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 23:02 #1
http://www.eksperten.dk/spm/840930

Det hænger sandsynligvis sammen med denne tråd for længe siden.

(den sidste del)

Der er kun openSUSE 11,1 installeret på denne PC
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 23:30 #2
ved høreklik på Affald--Egenskaber---URL står der trash:/

Hvad står der på jeres: ?
Avatar billede double-g Juniormester
31. oktober 2009 - 13:00 #3
Der står det samme ved min.

Hvilken version af KDE bruger du ?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2009 - 16:48 #4
KDE 3,5
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2009 - 17:33 #5
http://www.eksperten.dk/spm/840930

Når jeg mener at det hænger sammen med dette, er det fordi det var en genvej vi selv lavede, der alligevel var lidt en nødløsning.
Avatar billede double-g Juniormester
01. november 2009 - 19:19 #6
Det lyder unægteligt til at være samme problem.

Hvilket program har du sat til at være standard filbrowser ?

(så vidt jeg husker ligger det i KDE 3.5.x under
- Kontrol center (personlige indstillinger) -> KDE komponenter -> komponentvælger )
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2009 - 20:20 #7
kmail
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2009 - 20:42 #8
http://www.myupload.dk/handleupload/87dc76ca806a65f77c2d333dd2d050e81257104360

Jeg er ikke klar over hvad præcis en standard filbrowser, så du får lige et skærmbillede at de muligheder der er er komponentvælger
Avatar billede double-g Juniormester
02. november 2009 - 12:44 #9
Næ det ser ud til at det er mig der husker forkert. Filhåndtering er åbenbart først flyttet derind i KDE 4.x

Men problemet er næsten helt sikkert at trash:/ forsøger at åbne i et andet program end Konqueror.

Men hvor pokker har de så gemt den indstilling ? Prøv at tjekke under det punkt der hedder filhåndtering.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2009 - 20:25 #10
Jeg har 3 muligheder i filhåndtering

1  En der står Dolphin/kde4

2  Filhåntering

3  Filhåndtering som superbruger

Dolphin åbner i Dolphin, hvor jeg kan se affald. Den har jeg mistænkt for at være den, vi selv lavede , da jeg mener at kunne genkende ikonet

Filhåndtering åbner i hjemmemappen  konqueror, hvor affald til deskdop også findes

Som Superbruger er affald også at se i Konqueror, men det er min root-trash, der må være der
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2009 - 21:25 #11
I Dolphin er der også Trash Desktop med  samme url  trash:/

Men den jeg regner for at være hjemmelavet har denne kommando: konqueror trash:/
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2009 - 22:03 #12
Har fundet ud af at den der er hjemmelavet kan åbnes i Konqueror, Mens den rigtige giver meldingen  http://gemdet.nu/image-CBDD_4AEB5F7C.jpg.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 11:40 #13
http://www.myupload.dk/handleupload/d5ec818ebeba97bfaf85b5a13579ecde1257244774

Måske noget vigtigt.

Den jeg kalder for den rigtige, som skulle være til skrivebordet har kun root-rettigheder

Det syntes jeg ikke,  jeg kan ændre selvom jeg er logget ind som root
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 12:54 #14
I #9 giver du mig svaret. Affald kan åbnes med Dolphin. Så nu fungerer det igen

Jeg her dog ikke mulighed for at tømme affald ved højreklik, men kan igen slette og gendanne.

Så må det blive til en ren installation af  openSUSE 11,2, da jeg ellers tror, jeg får samme problem igen.

Det har jeg altid gjort før, men prøvede her at opdatere 11.0 til 11,1 og det gik faktisk ganske let.

Smid et svar double-g og tak for din hjælp
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 15:07 #15
Vil gerne lige tilføje at nu er alt perfekt efter at jeg kørte en hurtig reperation, Lidt for sjov. Har igen muligheden for tøm affald ved højreklik.
Åbner fint i Dolphin

Så det eneste der nu mangler, er et svar fra dig
Avatar billede double-g Juniormester
04. november 2009 - 19:33 #16
Beklager min lidt manglende deltagelse i spørgsmålet, men jeg har haft lidt travlt med at hjælpe med opsætning af diverse digitale modtagere. Det er en lille smule irriterende at familien formoder at jeg ved alt om den slags. :-)

Giv mig hellere 15 points og snup resten selv.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2009 - 19:55 #17
Ved godt fra tidligere tider, at jeg skylder dig meget, og kan takke  dig og helgec for at have openSUSE på min pc i dag.

Hvad jeg er glad for

Har desværre kun point her at give tilbage med
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2009 - 20:21 #18
Det er en lille smule irriterende at familien formoder at jeg ved alt om den slags. :-)

Kender godt problemet. Så sent som idag

http://www.eksperten.dk/spm/891701