Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
30. oktober 2009 - 17:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billedet ind i falsh MC, i alle størelser.

Hej alle sammen

Hvordan loader jeg et billedet ind på en flash side. Billedet jeg skal loade ind ligger på min ftp, og kan skiftes af andre også. Det vil sige at jeg har et MC med en fast størrelse på 800*600, og lige meget hvordan billedet er, skal det passe ind i mit MC. Så hvis billedet bliver skiftet til et billedet der er 1024*768, skal det passe ind i mit MC, og blive så stort som muligt, uden at lave om på billedets dimensioner.

Det ville være rigtig dejligt hvis nogle kunne hjælpe mig med dette.

/Skipper
Avatar billede hmanback Nybegynder
30. oktober 2009 - 20:01 #1
Det er ilde set at man poster dobbelt. -> http://www.eksperten.dk/spm/891186

Så lad være med det.

Du har også en kedelig stil med ikke at lukke de spørgsmål du stiller. Læs http://www.eksperten.dk/faq

Hvad er det du efterlyser, et komplet script eller input til en løsning?

Og hvilken version af ActionScript bruger du? AS2 eller AS3?
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
30. oktober 2009 - 20:12 #2
Hej hmanback

Til det første du skriver, var det en fejl, og jeg kan ikke finde ud af at slette min første post. Til det andet du skriver, har jeg lidt problemer med at kunne afslutte alle de indlæg jeg har inde. Jeg ved ikke hvordan jeg skal tildele folk det rigtige svar. De endste punkter jeg har mulighed for at skrive til folk er "Skriv et svar" - "Skriv en kommentar" og til sidst "Anmeld misbrug" Jeg ved ikke hvordan jeg skal lukke mine tråde, selv om jeg har søgt efter det.

Og ang. mit spørgsmål bruger jeg vist AS2. og jeg tror bare det er et ligge script. Noget med den loader billedet ind, og sørger for at det bliver inde for mit MC rammer.
Avatar billede hmanback Nybegynder
08. november 2009 - 16:06 #3
Her er et eksempel du kan arbejde videre med, i AS2.
Læg koden ind i et frame.
Ret variablen imgUrl til at pege på det billede du vil indlæse.
Ret selv koden til mht. skalering i funktionen onLoadInit.
I eksemplet her bruges kun højden til at bestemme skaleringen.

stop();

//url til billede der skal loades
var imgUrl:String = "http://koolyaar.files.wordpress.com/2009/02/free-desktop-wallpaper-1024x768-brabus-rocket.jpg";

//max størrelser for billede
var maxWidth:Number = 800;
var maxHeight:Number = 600;

//movieclip for billede
this.createEmptyMovieClip("image_mc",this.getNextHighestDepth());

//MovieClip loader
loader = new MovieClipLoader();
loader.addListener(this);
//Load billede
loader.loadClip(imgUrl,image_mc);

//billed loaded
function onLoadInit()
{
//lav kode der håndterer skalering af billede
//i dette eksempel bruges kun højden
image_mc._xscale = image_mc._yscale = ((maxHeight/image_mc._height)*100);
}

//load error
function onLoadError()
{
    image_mc.removeMovieClip()
}