Avatar billede michael_stim Ekspert
29. oktober 2009 - 21:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere fra ubuntu software center

Som overskriften siger, så kan jeg ikke installere noget som helst fra ubuntu software center (ubuntu 9.10). Den siger bare "Not available in the current data". Tror det evt. kan have noget at gøre med synaptic package manager. For når jeg prøver at opdatere den, får jeg fejl og så virker det som om ingenting bliver opdateret. Skal lige siges at jeg er ny i linuxverden. Har siddet med nogle consol kommandoer og lignende gennem arbejde, men det er også alt.

Fejl i SPM:

The repository may no longer be available or could not be contacted because of network problems. If available an older version of the failed index will be used. Otherwise the repository will be ignored. Check your network connection and ensure the repository address in the preferences is correct.

Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2009 - 22:02 #1
Den dersens "Hash Sum mismatch" ku' godt ligne noget midlertidigt...
- måske pga. presset ifbm. den ny release.

Ikke sådan at forstå, at det er noget jeg ved en skid om :)
Avatar billede bmpi Nybegynder
29. oktober 2009 - 22:04 #2
Det ser ud til, at der i øjeblikket er lidt problemer med de danskere servere - du er ikke den eneste som får fejlen. Jeg er ret sikker på, at de arbejder på at få det løst, så prøv igen senere og så virker det helt sikkert ;)

Du kan eventuelt holde dig opdateret på http://ubuntudanmark.dk/forum eller http://ubuntudanmark.dk/chat
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. oktober 2009 - 22:08 #3
bmpi>>Men tror du det er årsagen til at jeg ikke kan installere nogen som helst programmer.

Har selv googlet rundt lidt, og fundet ud af at jeg skal vente lidt med at køre en update.
Avatar billede bmpi Nybegynder
29. oktober 2009 - 22:09 #4
Ja, det er helt sikkert årsagen. Det ser ikke ud til at de har fået opdateret de danske ordentligt, men man kan i stedet hente fra de internationale servere.

Se mere om det her:

http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=52215
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. oktober 2009 - 22:20 #5
Fino. Venter lidt og uddeler point når det fungerer. Tak for hjælpen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. oktober 2009 - 22:27 #6
Nu hentede jeg fra en anden server og fik ganske rigigt tilgang til de forskellige applikationer. Fik stadig et par fejl, men det løser jeg om et par dage når dk har fået opdateret sine filer. Tak igen.
Avatar billede bmpi Nybegynder
29. oktober 2009 - 22:33 #7
Ved hvert release er der problemer med båndbredde i dagene efter, men jeg må sige, at det er første gang at jeg har oplevet, at hele det danske repos er faldet helt ud. Det er lidt skidt, og jeg håber vi får noget at vide om det.

Men bare rolig, i løbet af de næste dage stilner det af igen. God fornøjelse med dit system ;)