Avatar billede 2pretty4u Mester
29. oktober 2009 - 17:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Port Forwarding

Hey Allesammen

Jeg har et spørgsmål angående portforwarding.

Når jeg skal forwarde porte, skal jeg så gøre det via. routeren fra udbyderen eller den trådløse router jeg selv har sat op.? Har pt. internet fra telenor, som har tilsendt mig en lille router som er sluttet til tlf. stikker og strøm. Derefter har jeg sat en trådløs router til den som så sender signalet ud i lejligheden.

Hvordan & hvorledes?

Mvh og på forhånd tak

Stefan
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
29. oktober 2009 - 17:43 #1
jeg vil tro at du kun skal forwarde routeren...

da modemet jo bare omdanner signalet fra telefonstikket om til en ''internet signal,,
Avatar billede hmanback Nybegynder
29. oktober 2009 - 18:00 #2
Har og Telenor som udbyder.

Du skal sætte Telenor routeren op til at forwarde. Den trådløse router(det er en router, ikke?) bør du sætte op i "bridge mode" så den opfører sig mere som en accesspoint.
(altid en god idé at oplyse fabrikant og model på hardware, når der stilles spørgsmål vedr. dette)
Avatar billede har_problemer Nybegynder
30. oktober 2009 - 07:46 #3
Da jeg portfowardede gjorde jeg det på min trådløse og ikke på den lille router fra udbyderen og det fungerede fint mine venner kunne joine mine cs 1.6 servere ;)
Avatar billede 2pretty4u Mester
30. oktober 2009 - 09:53 #4
Okey.. Når jeg så skal forwarde min trådløse Linksys Wireless-G Broadband Router      WRT54G, så skriver den disse faneblade: Application    Start    End    Protocol    IP Address    Enable.. Har styr på alt undtagen IP adress. Er det den interne som f.eks.; 192.168.1.102? eller er det den udafgående IP.?

Mvh

Stefan
Avatar billede hmanback Nybegynder
30. oktober 2009 - 13:10 #5
@2pretty4u
Hvad hedder den router/modem/boks du har fra Telenor? Mærke og model.
Avatar billede 2pretty4u Mester
30. oktober 2009 - 13:36 #6
ZyXel modelnr: P-660R-D1
Avatar billede hmanback Nybegynder
30. oktober 2009 - 14:06 #7
Ok. Du bør prøve at gøre som jeg foreslog i #2.
Avatar billede har_problemer Nybegynder
30. oktober 2009 - 18:23 #8
du kan bruge den her http://www.simpleportforwarding.com/download det er simpel portfowarding du skal bare ha router login'et den finder automatisk din router men vis den ikke er der på burde du ta en model der minder meget om så tror jeg vidst det virker du skal huske at lave en static ip men det kan den gøre automatisk og den har en masse indstillinger til portfowarding også er det nemt :D