Avatar billede afroducks Nybegynder
29. oktober 2009 - 11:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Macro Excel beragning

Hej,

Jeg skal lave en macro i Excel, som samler nogle data fra flere rækker i én celle ud fra givne tal i forskellige celler.

Den ene er nok let at få til at blive beregnet, men den anden har flere output celler den skal lave resultatet.

Jeg har ikke den store indsigt i hvordan man laver macroer i Excel, men kan nok gennemskue om det handler om forskellige celler rækker eller kolonner.

Beregne ny "Time løn" ud fra "Total Beløb" og "Total Timer"
Så hvis man indsætter andet Total Beløb skal time lønnen selvfølgelig ændre sig, samt hvis man ændrer Total Timer ændres Time Lønnen også.
Jeg tror evt. at løsningen på denne er at en simpel beregning i regnearket.

Beregne nye "Timer" ud fra "Total Beløb" og "Time Løn"
Hvis man indsætter andet "Total Beløb" og "Time Løn" ændres "Timer" for hver celle i rækken.

Kolonne A:            Total beløb
Kolonne B:            Timeløn
Kolonne C-D-E-F:  Timer
Kolonne G:            Total Timer

    A                  B                C          D          E        F          G
    Total Beløb    Time Løn    Timer    Timer    Timer    Timer  Total Timer
1  280.000          384,50        8          5          2          6          2000
2  *280.000*        (384,50)      8          5          2          6        *2000*
3  *300.000*        *384,50*      (8,1)      (5,4)    (2,3)    (6,3)    xxxx

Tallene med stjerne er de tal som den skal kunne beregne ud fra. De ændres løbende alt efter opgave, priser osv.
Tallene med parantes er der hvor resultatet skal være.

Så det der søges er en macro funktion der ændrer "Time Løn" og "Timer" alt efter hvor tallene ændres.
Evt kan det gøres med to forskellige macroer alt efter hvor tallene ændres.

Regnearket har flere celler med "Timer" end vist i eksemplet her, samt flere rækker med andre informationer som ikke er vigtige i den beregning jeg søger.
Alle tal er ikke aktuelle men bare for at illustrere.

Håber I kan hjælpe mig.

På forhånd tak :-)

Her den også som PDF
Avatar billede afroducks Nybegynder
29. oktober 2009 - 11:41 #1
Avatar billede afroducks Nybegynder
02. november 2009 - 11:17 #2
LUKKET!!!