Avatar billede hundevennen Nybegynder
29. oktober 2009 - 09:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

checkbox og value og felt i access

jeg har en formular hvor der er et inputfelt med en checkbox.
Når der submittes sender den en value til databasen, hvad skal den være? og skal databasens datatype så sættes til ja/nej eller hvad
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2009 - 11:14 #1
det er 100% op til dig og dit behov at bestemme både value og datatype - der er ingen begrænsninger.

Det mest normale er nok et ja/nej fejl og så kunne du fx sætte value til TRUE - ved indsættelse kan du så fx benytte;

var = Request.Form("ditformfelt")
if var <> "TRUE" Then
  var = "FALSE"
end if

herefter kan du indsætte variablen var i databasen.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
29. oktober 2009 - 15:14 #2
ok - tak skal du ha læg et svar
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2009 - 18:51 #3
Det er allerede givet.