Avatar billede na1967 Nybegynder
28. oktober 2009 - 22:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp til html kode - 1 login - dog 2 passwd til hver sin mappe.....

Jeg mangler hjælp til at løse nedenstående html kode. Jeg har lavet en access og passwd fil i html - dog ønsker jeg at når man logger ind med ét kodeord, at man så bliver henvist til den mappe som kodeordet giver adgang til og omvendt. Jeg har knoklet med en løsning i over en uge nu og har endnu ikke løst det - siden ligger hos One.com og de er ikke rigtig til nogen hjælp. Koden ser således ud:
<FORM onsubmit="CheckPassword();return false;" method=www.jjjjjjjjjj.com name=login action=/Investorer/index.html <pre <form>
Den anden mappe hedder bestyrelse og skal så give adgang til en mappe med flere dokumenter..........
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe med at løse dette? Jeg vil blive mægtig glad....
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2009 - 23:05 #1
Hvis det skal give nogen som helst mening at lave login-systemer så er html ikke nok - du kan med nød bruge lidt javascript, men det er på ingen måde sikkert. Du skal over i en serverside-løsning som fx ASP, PHP eller ASP.NET.
Avatar billede na1967 Nybegynder
28. oktober 2009 - 23:57 #2
okay, PHP har jeg hørt lidt om....minder det om html eller er det mere kompliceret? kender du en side hvor jeg kan søge om en evt. PHP opsætning til 2 x login? og tak for svaret for øvrigt...
Avatar billede showsource Seniormester
29. oktober 2009 - 06:11 #3
php er serverside, html er klient, så på den måde minder de ikke om hinanden.
F.eks. en webside requestes, og før der kommer output, afvikles et phpscript som tjekker diverse ting, og derefter laver output til browseren, oftest i form af html.

Som "standard" kan man godt sige at man skal kende til html, førend man kaster sig over php.

php er oftest brugt til at lave en webside, gerne i forb. med en db, tit mysql.

Dårligt lavet phpkode kan lægge din hjemmeside ned, det vil alm. html ikke kunne.

Hvis du vil begynde på php, er det bedst at du har mulighed for at teste phpkode på din comp, inden du uploader til dit webhotel.

For at installere selv, kan bl.a. denne bruges:
http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=20&page=1

Men også f.eks. xxamp er ret nem at gå til:
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

Ex. på login i php:
http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=14&page=1

Men der er mange måder at lave det på :O)
Avatar billede na1967 Nybegynder
29. oktober 2009 - 21:09 #4
wow...okay, tak for det - trænger også til at lære noget nyt...puha :-)
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:35 #5
lukketid?
Avatar billede na1967 Nybegynder
29. december 2009 - 23:00 #6
tak for svar og din tid - jeg lukker nu (er ret ny herinde, så beklager jeg ikke har lukket før)