Avatar billede thorvald Nybegynder
12. maj 1999 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

onSubmit virker ikke i IE 3.02

Jeg har lavet feltvalidering i forbindelse med submit af en form.

Det virker fortrinligt i IE 4.0 og fremefter, men i IE3.02 submittes formen, selv om der returneres false fra functionen i onSubmit.

Så vidt jeg kan læse mig til er det understøtte i 3.02, så hvad gør jeg forkert ?

Koden er ca. sådan

<script Language="Javascript">
function test()
{
  if (document.form.felt.value == 0)
    return false;
  document.form.submit()
}
</script>

.
<form action="xxx.asp" onSubmit="return test">
.
</form>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. maj 1999 - 23:31 #1
jeg ville tro det var sådan her...

IE4 har en meget høj tolerance for dine fejl... Brug netscape

<script Language="Javascript">
function test()
{
  if (document.form.felt.value == 0)return false;
else return true
}
</script>

.
<form action="xxx.asp" onSubmit="return test()">
.
</form>
Avatar billede jumper Nybegynder
13. maj 1999 - 14:55 #2
i dette tilfælde er det faktisk netop p.g.a. for høj fejltolerance at det ikke virker.

I funktionen test() skriver du document.form.submit(). Dermed sender du formularen uanset hvad. IE 4.* har dog så høj fejltolerance, så den godtager dit script, selvom det indeholder fejl.

IE 3.* har ikke ligeså høj fejltolerance som IE 4.*, så derfor sendes formularen uanset hvad, da det jo er hvad du har bestemt i din funktion!

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. maj 1999 - 02:39 #3
jumper>> hvorfor er du aldrig på ICQ??? har du fået nyt nummer eller hvad?
Avatar billede thorvald Nybegynder
14. maj 1999 - 17:07 #4
jeg var af den opfattelse at "return false;" bevirkede, at scriptet stoppede. Er det forkert ....

mvh
Thorvald
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. maj 1999 - 21:52 #5
det ved jeg ikke men måde du har lavet det på er helt i skoven, men brug den kode jeg har givet dig...

eller nej den her er vist bedre...

den giver nemlig en alert hvis du ikke har skrevet noget...

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function test()
{ if (document.forms.form1.felt.value != "") return true; else alert("Du skal skrive noget i formularen"); return false; }
</SCRIPT>
<FORM ACTION="xxx.asp" NAME="form1" ONSUBMIT="return test()">
<INPUT TYPE="TEXT" NAME="felt">
<INPUT TYPE="Submit" VALUE="Send">
</FORM>
Avatar billede jumper Nybegynder
15. maj 1999 - 15:52 #6
Cyberesben>> Jeg har slået den fra, jeg bruger den ikke mere da den laver lort ved min pc :(

Men jeg har jo stadig min email: thor@larholm.dk

Eller til linux: thor@linux.dk

Eller til java script: thor@javascript.dk (kommer om 2 uger :) )

Eller til Amiga: thor@amiga.dk (også om 2 uger)

Blæret, ik¨'? ;))

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. maj 1999 - 15:50 #7
jo *S* du har haft travlt med at købe domæner eller nasse dig ind hos nogle admins :-)
Avatar billede thorvald Nybegynder
16. maj 1999 - 17:36 #8
jeg må hellere give pointene ud, for jeg holder ikke til flere mails om dette indlæg (33 på nuværende tidspunkt)