Avatar billede HEEG Nybegynder
28. oktober 2009 - 10:45 Der er 7 kommentarer

Skriftfarve i tabeller

Er der nogen der kan hjælpe.
Jeg vil gerne sætte skriftfarve ex. rød, i et felt med et bestemt ord, således at hvis jeg foreksempel skriver "tomgang", så vil det stå med rødt hver gang jeg skriver det uvilkårlige steder.
Avatar billede hpo Nybegynder
28. oktober 2009 - 11:21 #1
Du kan bruge "Betinget formattering" til dette. Dette farver dog kun cellen hvor der står "Tomgang" og ikke hele tabellen.

/hpo
Avatar billede jkrons Professor
28. oktober 2009 - 12:03 #2
Hvis du skal bruge betinget formatering er du nødt til atg formatere hele regnearket.I stedet vil jeg foreslå en makro i arkets kodemodul:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If UCase(Target.Value) = "TOMGANG" Then
        Target.Font.ColorIndex = 3
    Else
        Target.Font.ColorIndex = 0
    End If
End Sub
Avatar billede HEEG Nybegynder
28. oktober 2009 - 13:53 #3
Ok tak for svarene men jeg ved stadig ikke hvad jeg skal gøre.
Er der nogen der vil hjælpe mig?
Avatar billede jkrons Professor
28. oktober 2009 - 13:54 #4
Kan du ikke præcisere hvad det er, du ønsker at opnå?
Avatar billede HEEG Nybegynder
28. oktober 2009 - 14:16 #5
jo hver gang jeg skriver det samme ord, foreksempel "tomgang", så skal det automatisk stå med rød fyldfarve
Avatar billede hpo Nybegynder
28. oktober 2009 - 14:31 #6
Betinget formattering
Funktionen findes under "format" - menuen er ret lige til.

Det er rigtigt som jkrons skriver, at det område, som teksten kan forekomme i skal omfattes af funktionen.

/hpo
Avatar billede jkrons Professor
28. oktober 2009 - 17:00 #7
Eller højreklik på den arkfane, du vil bruge det i. Vælg Vis programkode og kopier min kode til programkodemodulet. Luk dette igen.