Avatar billede kennethjohnsen Nybegynder
28. oktober 2009 - 10:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

app.config i class library vs. applikation

Jeg har en applikation der snakker med en webservice. Selve applikationen kører som en Windows service, og for at kunne debugge, har jeg lavet en lille WinForms app også.

Nu ville jeg så være smart at flytte den kode, der snakker med webservicen, ud i et class-library, der kan bruges i både servicen og windows applikationen.

Når man tilføjer referencen til webservicen (i class library projektet), genereres der en app.config i dette projekt.

I service-projektet hhv. winforms-projektet har jeg også en app.config, der indeholder nogle af mine egne indstillinger.

Hvad sker der når jeg skal distribuere programmet? Skal jeg så flytte indstillingerne fra class-library projektets app.config over i app.config for servicen hhv. winforms app'en?

Kan jeg evt. slette den app.config der blev genereret i class-library projektet, uden at det går ud over min web service reference?

Mvh. Kenneth.
Avatar billede sirius Nybegynder
28. oktober 2009 - 10:53 #1
Hvis du indlæser din webservice konfiguration fra app.config skal du flytte configurationen fra dit class library til både din windows app og din windows service.

Du kan også lave en klasse i dit class library som laver den korrekte configuration, så kan du anvende den i både din windows app og windows service
Avatar billede kennethjohnsen Nybegynder
29. oktober 2009 - 14:01 #2
DLL'et husker faktisk webservice konfigurationen uden at man er nødt til at distribuere dets config-fil, og uden at man kopierer indstillingerne til applikationens config-fil.

Beskrevet her:

http://juststuffreally.blogspot.com/2008/02/appconfig-in-c-with-vs2005-part-ii-dll.html