Avatar billede patterman Nybegynder
28. oktober 2009 - 06:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

subtotal efter filtrering

jeg har lidt problemer med at se hvordan man skal kunne lave en total efter en filtrering i VBA. subtotal gør normalvis arbejdet fint, men kan ikke gennemskue hvordan det skal kodes.

jeg kan ikke have subtotal i et fast felt da der løbende vil blive tilføjet data i det ark hvor der skal summeres fra.
Avatar billede patterman Nybegynder
28. oktober 2009 - 06:46 #1
skal kun bruge svaret en gang...
Avatar billede patterman Nybegynder
29. oktober 2009 - 02:19 #2
Sub SQparts()

Sheets("SQ").Activate
Dim Dest, ns, Month As Integer
Dest = 5
ns = 0
Month = 1

Dim SupplierName, Year, PeriodB, PeriodE, First, Second, PU, PL As Variant
Set SupplierName = Sheets("SQ").Cells(3, 2)
Set Year = Sheets("SQ").Range("F8")
First = ">="
Second = "<="
PeriodB = "-01-" & Year
PeriodE = "-31-" & Year
PL = "-30-" & Year
PF = "-28-" & Year

'Janaur
Sheets("Total").Range("A1").AutoFilter _
Field:=4, _
Criteria1:=SupplierName

With Sheets("Total").Range("A1")
.AutoFilter , Field:=1, Criteria1:=First & Month & PeriodB, Criteria2:=Second & Month & PeriodE, Operator:=xlAnd
End With

Sheets("SQ").Cells(Dest, 2) = Sheets("Total").Range("H4").End(xlDown).Value**
Sheets("SQ").Cells(Dest, 3) = Sheets("Total").Range("M4").End(xlDown).Value**
Sheets("Total").Range("A1").AutoFilter Field:=4
Sheets("Total").Range("A1").AutoFilter Field:=1

**lige pt har jeg bare sat min destination til at pege på en celle hvor jeg har lavet en fast subtotal, men det går ikke når der kommer mere data til. jeg ville jo ønsker at i stedet for at tage .value kan få den til at hente subtotal i stedet?