Avatar billede Erik0001 Nybegynder
27. oktober 2009 - 09:06 Der er 8 kommentarer

Uddannelse

Det muligt at dette ikke er det rigtige forum for dette spørgsmål, men jeg prøver lige.

I mit arbejde i et IT-konsulent hus, har jeg på den senere tid overvejet mulighederne for at blive .net udvikler. Pt. er min eneste programmeringserfaring fra min videregående uddannelse og egne små projekter, hvor jeg har benyttet mig af java, asp.net og php, men det ligger nogle år tilbage. .net "Uddannelsen" vil jeg foretage i min fritid, men mangler nogle mål for hvad jeg skal kunne. Kan I give en liste af emner og tilsvarende bøger/sites, som jeg kan behandle i det kommende år : -)?
Avatar billede woodbase Nybegynder
27. oktober 2009 - 10:03 #1
Jeg ville kigge på MSDN. Hvis du vil gå .Net vejen, så må du rigtige uddannelser og kurser være tilgængelige hos Microsoft.
Avatar billede keysersoze Guru
27. oktober 2009 - 13:02 #2
http://www.microsoft.com/learning/en/us/certification/mcpd.aspx#tab2 - der findes self study training kit bøger til de fleste ting, bare søg på training kit og exam nummeret.
Avatar billede Erik0001 Nybegynder
27. oktober 2009 - 21:28 #3
Tak for jeres indlæg. Hvis vælger at købe training kit og gennemføre det, vil jeg så kunne bestå en certificeringstest eller skal man have de tilknyttede kursusdage?
Avatar billede keysersoze Guru
27. oktober 2009 - 21:37 #4
Der er ikke nogle krav til at du skal have deltaget på noget kursus - men om du kan bestå en test udelukkende ud fra en bog afhænger i høj grad af din formåen til både at læse og forstå samt hvor meget du gør ud af at eksperimentere med det du læser. På Microsofts side kan du finde optegninger over hvilke dele af en test der er dækket i de forskellige former for aktiviteter (kursus, test, elearning...) og der er ikke én aktivitet der dækker 100% så du er ofte nødt til at gøre mere end bare at læse eller bare at følge et kursus.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:35 #5
lukketid?
Avatar billede ThomasScott Praktikant
04. marts 2020 - 09:54 #6
Teoretisk videregående uddannelse på college er ikke nok til jobpraksis. Du skal tage et kursus på.net.net-udvikleren.
Her er nogle kilder til .net-udvikler. sudy:
https://www.danylkoweb.com/Blog/top-10-programming-books-every-net-developer-should-own-QG  https://hireessaywriter.onl/
Avatar billede keysersoze Guru
04. marts 2020 - 11:15 #7
Wauw - 10+ år senere..
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. marts 2020 - 11:56 #8
#7
Kunne väre sjovt at höre om Erik har fået sin uddannelse og arbejde.