Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 19:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Auto luk af PDF fil

Er det muligt at lukke en PDF fil automatisk...?

Jeg har fået lavet det i en flash fil men har nu brug for
at få det lavet det samme til en PDF´er - PDF filen skal lukke automatisk efter 15 sec.
PDF filen skal åbne/lukke på PC´en ikke i en browser på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 20:11 #1
Kan du give ÉN god grund til det ?!?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 21:42 #2
Jeg ved ikke om det er en "god" grund..!  :-)

Det er til en fritidsklub hvor vi på vores internet PC´ere
har skiftetid hver halve time... Ideen er at der popper en
PDF´er op i fulskærm hver halve time hvor der står SKIFTETID.
Jeg har prøvet det med en flash fil, men sidder ungerne og spiller et flashspil på nettet idet øjeblik at filen bliver kaldt frem så lægger den sig ned på proceslinien og de ser den så ikke...!
Derfor vil jeg prøve med en PDF fil istedet, som så forhåbentlig
overtager skærmen...!
Avatar billede ebusiness Nybegynder
27. oktober 2009 - 00:05 #3
Du kunne lege lidt med Windows's opgave planlægningssystem. Du kan finde et link et sted i kontrolpanelet.

Og drop det med PDF, spil en lyd i stedet.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2009 - 09:10 #4
Vil det sige at man ikke kan lukke en PDF´er ved
hjælp af actionscript...?
Avatar billede ebusiness Nybegynder
27. oktober 2009 - 14:09 #5
Jeg skal ikke kunne sige at det ikke kan lade sig gøre, men det forekommer ret besværlig ifht. opgaven.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2009 - 18:26 #6
I Flash har jeg brugt følgende kode som
lukker flashplayeren ned efter 15 sec.

lukNedInterval = setInterval(lukNed,15000);
function lukNed(){
clearInterval(lukNedInterval);
fscommand("quit");
};

I Adobe acrobat er der også nogle muligheder
for forskellige scripts - jeg ved bare ikke hvordan
man gør i det program.
Er der nogle bud derude...?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2009 - 19:28 #7
Handler det ikke om at STARTE noget når det er "skiftetid"

Hvad med et æggeur ?
- eller, ja for søren, et gammel skibs-ur, som "slår glas" hver halve time.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2009 - 19:32 #8
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2009 - 20:09 #9
Det er åbenbart umuligt at få et seriøst svar her.
Jeg finder et andet forum et sted..!
T4NK3R får point for de mest tåbelige svar...
No hard feelings..!  :-)
Avatar billede ebusiness Nybegynder
27. oktober 2009 - 23:23 #10
Det er normalt ganske muligt at få gode svar på Eksperten, men et så specielt spørgsmål i en helt hen i vejret kategori, det giver ikke mange chancer.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 00:23 #11
Tja.. både dit og mit løsningsforslag er da seriøse og fornuftige i forhold til opgaven...
- jeg blev, ærligt talt, lidt småsur over at få points for "de mest tåbelige svar" :(
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 11:05 #12
OKAY... Så kører vi lidt videre her...

Jeg ved ikke rigtig hvad der går skævt m.h.t.
mit spørgsmål.

Jeg spørger jo bare om man kan få en PDF fil til at
lukke automatisk ved hjælp af noget kode.
Enten så kan man og I fortæller hvordan - eller også
kan man ikke og det er så det....!  :-)
Hvorfor og hvad jeg skal bruge det til er vel egentlig ligegyldigt for andre, med mindre de da har samme problem....  :-D

Hvis jeg har stillet spørgsmålet i en forkert kategori,
så henvis mig til den rette kategori...!
Det er jo muligt at indsætte nogle javascripts i Adobe acrobat,
derfor syntes jeg det var naturligt at spørge i den kategori der hedder programmering/javascript...

Forklar mig lige hvor jeg går galt i byen...?

Amatøren
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 11:46 #13
Du har stirret dig blind på PDF/Acrobat (et dokument/formular-system)
- hvor du, iflg. din egen beskrivelse af opgaven, har brug for er en "dum timer"
aka. et vækkeur
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 13:34 #14
Jeg har været igennem flere "Alarms clocks" som ikke kan det
jeg vil have den til...!
I skal ikke tage stilling til hvad jeg vil med mit spørgsmål,
men bare svare på om det kan lade sig gøre og jeg har stadig ikke
fået svar på om man kan autolukke en PDF.

I svarer uden tvivl ud fra at hjælpe mig bedst muligt og jeg har sikkert formuleret spørgsmålet forkert...

MEN kan man autolukke en PDF eller kan man ikke.?  :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 13:40 #15
Jeg tror lige jeg omformulerer spørgsmålet:

Det er ikke noget jeg skal bruge til noget som helst,
men af ren nysgerrighed vil jeg gerne vide om man kan
autolukke en PDF fil med noget kode...?  :-D
Avatar billede ebusiness Nybegynder
28. oktober 2009 - 13:45 #16
Du kan bruge en eller anden form for ECMAScript i PDF filer, altså script med samme syntaks som JavaScript. Men hvilke kommandoer der er tilgængelige er helt og holdent implementationsafhængigt.

Jeg kan skrive JavaScript, men jeg har aldrig før hørt om script i PDF filer.

Her, du kan få en bat fil som skriver noget på skærmen og lukker efter 15 sekunder:

@ECHO OFF
ECHO Skiftetid
@PING -n 15 localhost > nul
CLS
EXIT

Bare gem teksten i en fil med efternavnet .bat og du kan køre den som et program.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 14:05 #17
Tak for positivt forslag..
Jeg tror vi lukker den her, der kan vist ikke koges mere suppe på den fil.!  :-)
Avatar billede L_Amtoft Mester
22. januar 2020 - 11:52 #18
Hejsa
lige en kommentar

Jeg har en bruger, hvor pdf-filen lukker efter ca. 20 sek. Det er gældende for alle (i hvert fald de 10 filer jeg prøvede på) pdf-filer.
Jeg / vi vil gerne have det slået fra.

Prøver at opdatere pc'en med version 1909 til Windows 10.
Kan ikke huske om Adobe er version XI eller DC.