Avatar billede andersbram Nybegynder
25. oktober 2009 - 18:28 Der er 10 kommentarer

Bluescreen of death

Hey

Så skete det  - bluescreen of death til mig.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad den kan være forårsaget af?
Jeg copy/paster lige den info jeg har fra windows

Ekstra oplysninger om problemet
BCCode:    d1
BCP1:    0000000000000026
BCP2:    0000000000000002
BCP3:    0000000000000000
BCP4:    FFFFFA60035052D1
OS Version:    6_0_6002
Service Pack:    2_0
Product:    768_1

Hvis der er mere i skal bruge for at hjælpe mig, så sig endelig til!

På forhånd tak,

-Anders
25. oktober 2009 - 19:03 #1
Skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Bærbar ? Stationær ?

Opddateret ?

Sikkerhedsprogram(mer) ?

---
Husk at følge op på dine tidligere spm. ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/andersbram
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2009 - 19:17 #2
>larry
det meste står der.
Det er vista sp2.
Jeg ved ikke, hvad det hjælper dig at få at vide om det er bærbar eller stationær - men jeg ved ikke alt.

Alt andet lige - hvad skete der på maskinen lige før bsod? Kan du fremprovokere fejlen igen?
Avatar billede andersbram Nybegynder
25. oktober 2009 - 20:19 #3
Ok et par detaljer

Stationær, vista 64 SP2, quadcore 6600, 4gbram, 8800 gts graphics

Det startede vilkårligt med en gang dagligt men efter et par dage gjorde den det mere hyppigt.

Mit eget bud er noget med grafikkortet - kan det være årsag til bluescreen? Det er mest fordi at når jeg afspiller video sker det hurtigere. Jeg kan godt sidde og surfe et par timer før den dør igen men hvis jeg afspiller video er jeg ret sikker på det går hurtigere. Jeg har ikke turdet at spille spil...

Desuden er computeren meget langsom til at starte op og opstarten efter login tager meget længere tid end normalt. Jeg har forsøgt at gendanne systemet til før jeg installerede SP2 men er slet ikke sikker på det har hjulpet
Avatar billede b-and Novice
25. oktober 2009 - 20:23 #4
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede andersbram Nybegynder
26. oktober 2009 - 15:10 #5
Jeg lavede en CHKDSK som tog nogle timer og efter jeg åbnede compen igen lod tingene til at virke - men fik bluescreen igen efter tre timer. Jeg havde både afspillet video og lejet med freeware redigeringstools uden problemer og da den gik ned lavede jeg ikke noget specielt....

Jeg ville også gerne finde loggen fra chkdsk men kan simpelthen ikke finde den???
Avatar billede b-and Novice
26. oktober 2009 - 17:41 #6
Så kør en CHKDSK igen - og herefter så kør en scanning med dit sikkerhedsprogram…

Kommer det herefter igen, så red dine data og formater isenkrammet… *SS*
Avatar billede andersbram Nybegynder
26. oktober 2009 - 18:14 #7
Det vil jeg gøre senere i aften så! Men kan du fortælle mig hvor jeg kan finde loggen fra den første chkdsk? Var inde det rigtige sted men ku' simpelthen ikke finde noget som helst
Avatar billede andersbram Nybegynder
26. oktober 2009 - 21:58 #8
Efter endnu en CHKDSK funker det stadigvæk ikke. Er der ingen filoplysninger fra crashet der kan hjælpe???
Avatar billede b-and Novice
28. oktober 2009 - 14:45 #9
Har ikke fået melding om at du har svaret - så derfor har jeg ikke reageret før, sorry…

Jeg vil ikke anbefale og begynde og bruge tid på at lede efter fejlen - vejen kan være både lang og trang samt højst sandsynligt ikke føre til noget.

Så min anbefaling er stadig - formater maskinen.

Det kan teoretisk være et varme problem, så løb den over med en gang rengøring også…

Det kan sommetider være nødvendigt at få renset sin PC'er for støv m.m.  Det er med til at forhindre varmeproblemer grundet at ventilationen ikke fungere optimalt og elektronikken af den årsag bliver for varm og ustabil.

Stationær PC > http://fromsej.dk/html/rens.html

Bærbar - generelt > http://newz.dk/forum/hardware/saadan-skiller-man-en-baerbar-ad-76920

Lidt generelle tips for forskellige laptops > http://www.insidemylaptop.com/

Trykluft på dåse > http://www.sideware.dk/Scripts/prodView.asp?idProduct=19

Og den grundige på 4 sider > http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9212
Avatar billede andersbram Nybegynder
09. november 2009 - 02:56 #10
Jeg foretog mig intet - men problemet gik i sig selv og det er nu to uger siden jeg sidst fik bluescreen,

Jeg kan altså ikke tildele mine point