Avatar billede tetrix Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WebClient - Læs cookies

Hejsa.

Hvordan kan jeg med en WebClient læse cookies, efter jeg eksempelvis har indlæst en url?

Tak! :)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2009 - 16:43 #1
Jeg mener at du skal bruge (Http)WebRequest og CookieContainer i.s.f. WebClient.
Avatar billede tetrix Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:48 #2
Har ikke før arbejdet med HttpWebRequest eller CookieContainer, kunne du give et eksempel på, hvordan jeg med HttpWebRequest kan bruge POST method og derefter læse cookies?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2009 - 17:03 #3
Først et eksempel med GET:

Imports System
Imports System.IO
Imports System.Net

Namespace E
    Public Class Program
        Public Shared Sub Main(args As String())
            Dim req As HttpWebRequest = CType(WebRequest.Create("http://www.projo.com/"), HttpWebRequest)
            req.CookieContainer = New CookieContainer
            Dim resp As HttpWebResponse = CType(req.GetResponse, HttpWebResponse)
            For Each c As Cookie In req.CookieContainer.GetCookies(New Uri("http://www.projo.com/"))
                Console.WriteLine("name=" & c.Name & " value=" & c.Value & " expires=" & c.Expires)
            Next
            Dim sr As StreamReader = New StreamReader(resp.GetResponseStream())
            Dim content As String = sr.ReadToEnd
            Console.WriteLine(content)
            Console.ReadKey()
        End Sub
    End Class
End Namespace
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2009 - 17:08 #4
Og så et med POST:

Imports System
Imports System.IO
Imports System.Net

Namespace E
    Public Class Program
        Public Shared Sub Main(args As String())
            Dim req As HttpWebRequest = CType(WebRequest.Create("http://arne/htbin/tell2"), HttpWebRequest)
            req.CookieContainer = New CookieContainer
            req.Method = "POST"
            req.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded"
            Dim sw As StreamWriter = New StreamWriter(req.GetRequestStream())
            sw.Write("field1=value1&field2=value2")
            sw.Close()
            Dim resp As HttpWebResponse = CType(req.GetResponse, HttpWebResponse)
            For Each c As Cookie In req.CookieContainer.GetCookies(New Uri("http://arne/htbin/tell2"))
                Console.WriteLine("name=" & c.Name & " value=" & c.Value & " expires=" & c.Expires)
            Next
            Dim sr As StreamReader = New StreamReader(resp.GetResponseStream())
            Dim content As String = sr.ReadToEnd
            Console.WriteLine(content)
            Console.ReadKey()
        End Sub
    End Class
End Namespace
Avatar billede tetrix Nybegynder
25. oktober 2009 - 17:15 #5
Tak - og så mangler vi bare et svar! :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2009 - 17:22 #6
kommer her