Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2009 - 11:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sti til include-fil

Hej alle Eksperter

For at inkludere en fil ind i en anden vha. ASP benyttes linjen:
<!--#include file="includes/data.txt"-->
Her peges der ned i mappen "includes" på filen "data.txt".

Jeg er dog løbet ind i et problem med det at lave stihenvisningen; hvis jeg skal henvise baglæns i stisystemet, får jeg nemlig en fejlmelding.
Kodelinjer som:

<!--#include file="../includes/data.txt"-->

eller

<!--#include file="/includes/data.txt"-->

giver kun fejlmeldinger, som "cannot start with forward slash or back slash" eller "cannot contain '..' to indicate the parent directory".

Betyder det hermed, at det slet ikke er muligt at henvise baglæns i stisystemet i forbindelse med at inkludere filer?

  // Steeven
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. oktober 2009 - 11:34 #1
.. er en sikkerhedsting, som kan deaktiveres i webserveren.

En slash kan kun bruges i forbindelse med <--#include virtual="/..."-->
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2009 - 11:55 #2
Hej ksoren2

Ok, tak for svaret.
Og der er ikke nogen egentlig "praktisk" forskel mellem "file" og "virtual" - Udover, at de benyttes til forskellige typer af filhenvisninger?

  // Steeven
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. oktober 2009 - 12:26 #3
file er i forhold til filsystemets struktur. Dvs samme struktur, som når du går ind i stifinder.

virtual er i forhold til hvordan sitet er sat op i webserveren.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2009 - 12:58 #4
Super, tak for det.
Læg et svar...

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 21:59 #5
@ ksoren2

Kommer der et svar...?

  // Steeven