Avatar billede BrJoe Nybegynder
24. oktober 2009 - 03:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

INSERT problemer!

Hej eksperter!

Jeg sidder med en insert query som bliver ved med at give mig fejlen:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''fornavn', 'efternavn', 'brugernavn', 'password', 'alder', 'email', 'adresse', '' at line 1

Min kode ser således ud:

$result = mysql_query("INSERT INTO users (fornavn, efternavn, brugernavn, password, alder, email, adresse, postnr, by, tlf)VALUES('$fornavn', '$efternavn', '$brugernavn', '$password', '$alder', '$email', '$adresse', '$postnr', '$by', $tlf')")or die (mysql_error());

Håber på lidt hjælp og at nogen kan spotte nogen fejl.

Tak på forhånd.
Brian.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2009 - 04:04 #1
by er ihvertfald et reserveret ord.

Omdøb til city eller bruge `by`.
Avatar billede BrJoe Nybegynder
24. oktober 2009 - 04:19 #2
Ah ja, har du sku da ret i hehe.. Det hjalp, mange tak!

Smid et svar..
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2009 - 04:25 #3
svar