Avatar billede max33 Nybegynder
23. oktober 2009 - 16:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Se video i firefox ubuntu

Hej

Er ny i linux men det kører sq godt.

Men det er lidt træls at jeg ikke kan se video i min browser har snart prøvet meget så håber at kunne få en komplet guide som starter fra starten og til det virker.
Avatar billede bmpi Nybegynder
23. oktober 2009 - 17:08 #1
Kan du smide et link til en side, hvor du ikke kan se video?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2009 - 17:14 #2
Prøv at gå i din softwaremanager (det hedder vist nok også Synaptic i Ubuntu, men er ikke helt sikker på det)

Søg efter mplayer og vælg dens plugin til firefox. Finder du og installerer den burde du have hvad du skal bruge.
Avatar billede max33 Nybegynder
23. oktober 2009 - 17:19 #3
#1 f.eks. tv2.dk der er bare sort hvor der skal være film.

# ja det hedder Synaptic, og har også installeret mplayer, men har rodet i forskellige ting ved ikke om jeg har installeret noget der måske gør det ikke virker.
Avatar billede bmpi Nybegynder
23. oktober 2009 - 17:57 #4
Ah, ja lige netop Tv2 er et problem. De har så venligt valgt kun at lave deres player til Microsofts medieafspiller, så alle andre har problemer derinde. Jeg tror nok, der findes en workaround for Mac-brugere - men altså ikke for Linuxbrugere. Tak, Tv2.. :-(

http://www.soderblom.dk/indl%C3%A6g/tv2-sputnik-d%C3%B8df%C3%B8dt-idioti.html

Hvis du i øvrigt har problemer andre steder, så husk at installere ubuntu-restricted-extras, som er en række codecs og andet, som gør det muligt at afspille diverse ting. Du kan kopiere denne kode op i adressleinjen i Firefox, og så bliver det installeret:

apt:ubuntu-restricted-extras
Avatar billede max33 Nybegynder
23. oktober 2009 - 21:07 #5
nå nu har jeg prøvet at geninstaller og vupti så virker tv2.dk youtube.com, men det kører ikke flyddende, selvom videoen er hentet.

kan stadig ikke se video på dr.dk
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 20:42 #6
Her virker det fint på tv2 med mplayer plugin, også på de øvrige. Men ... jeg får også den sorte boks du omtaler medmindre jeg slår Adblock Plus fra på den side jeg er ved at se. Hvis du også bruger Adblock så prøv at gøre det eller deaktivere den helt imens og derefter reloade siden.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 20:45 #7
P.S. til bmpi's indlæg - Det er forøvrigt ikke Sputnik som jeg ser på TV2 og som jeg siger virker, men de alm. nyhedsklip, bare lige for at undgå misforståelse :)
Avatar billede max33 Nybegynder
06. maj 2010 - 13:45 #8
lukker, kører, der er flere ting som ikke rigtigt kører på linux endnu, men det skal nok komme.