Avatar billede ssidney Nybegynder
23. oktober 2009 - 16:03 Der er 21 kommentarer

Beskyttelse af web-browser/skjul web-browser.

Dette er mit problem: Din browser viser: "Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_5_8; da-dk) AppleWebKit/530.19.2 (KHTML, like Gecko) Version/4.0.2 Safari/530.19"

Jeg opretter en anonym proxy-server, dvs. at jeg køber adgang til en proxy-server, der fungerer upåklageligt. Jeg tjekker min ip-adresse på showip.com og der fremgå det, at min Ip-adresse er det land som jeg har opgivet på vhp, i dette tilfælde Tyskland. Dette er en nødvendig foranstaltning for at få adgang til et web-site der ikke vil have deltagere fra skandinavien til at efterlade kommentarer på hjemmesiden, sjovt nok.

Jeg besøgte web-sitet første gang tilbage i 2007 og efterlod en kommentar på siden. Da jeg er skandinav blev jeg blokeret og hermed udelukket fra at knytte bemærkninger på siden. Man efterlader sin email-adresse men det er via browseren den oprindelige Ip-adresse fremgår. For man skal ikke have en tilladelse/godkendelse via emailen. Jeg besluttede mig for at oprette en anonym proxy.
Problemet er ikke den angivne Ip-adresse (proxy) men at det af browseren fremgår, at danmark Intel Mac OS X 10_5_8; da-dk er oprindelsesland. Derfor er alle forsøg på at efterlade en bemærkning, og ovenikøbet en bemærkning på tysk, på den tyske hjemmeside udelukket. Jeg bliver blokeret uanset hvilken computer jeg henvender mig fra i Danmark. Man kan godt se web-siden men man kan bare ikke efterlade en kommentar på siden. Hænger det sammen med, at første gang jeg besøgte hjemmesiden var det ikke via en proxy og ejeren derfor har registeret min oprindelig Ip-adresse ? Jeg synes, at det er meget mærkeligt men også skide irriterende.

Jeg fortår simpelthen ikke hvordan de kan se, at jeg bruger en anonym proxy medmindre, at det foregår via browseren og de på en eller anden måde kan spore dette via cookies ? Hvad skal jeg gøre for at skjule min browser ? Eller er det for sent fordi jeg allerede en gang besøgte hjemmesiden og efterlod mit elektroniske fingeraftryk ?  Hun kan simpelthen se om det er en skandinav der henvender sig blot ved at man er gået ind på siden. Dvs at hun kan se min ip-adresse ved at jeg blot besøger siden. Hvad gør jeg ? Nu er jeg simpelthen blevet så skide sur, at jeg vil finde en måde at komme igennem på, uden at hun opdager det. HJÆLP UDEBEDES.

Mvh Sidney.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2009 - 16:51 #1
Måske din browsers sprog er indstillet til dansk? Ellers kan du fjerne eller ændre din browser-streng - der er sikkert en tilføjelse til det - ellers kan man sikkert i about:config.

Men hvad med om du lod de skøre tyskere være i fred - jeg ville ikke gide besvære mig, når de nu ikke er interesserede ... ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2009 - 16:52 #2
Eller måske ligger der en cookie fra sidste gang.
Avatar billede hmanback Nybegynder
23. oktober 2009 - 17:07 #3
Prøv at installere en engelsk version af FireFox og brug evt. "private browsing".

http://www.mozilla.com/en-US/products/download.html?product=firefox-3.5.3&os=osx&lang=en-US
Avatar billede ssidney Nybegynder
23. oktober 2009 - 17:45 #4
Tusind tak for jeres kommentater. Selvfølgelig kunne jeg da bare lade de skøre tyskere være i fred men nu er det blevet en principsag.
Hvad er en cookie og hvordan fjerner man den ? Skal jeg først fjerne cookien inden jeg installerer eller ændrer browseren ?
Foreslaget med at installere en engelsk version af firefox lyder som en rigtig god idé. Det vil jeg da helt klart prøve. Opstår der spørgsmål vender jeg tilbage. Tusind tak for forslagene.

Rigtig god week-end.
Avatar billede Vandreren Novice
23. oktober 2009 - 17:55 #5
Kan en dansk og en engelsk FireFox blive installeret på samme system uden at skabe konflikt? Jeg ville i første omgang bruge en portable version af FF, for at være på den sikre side.
Avatar billede hmanback Nybegynder
23. oktober 2009 - 18:24 #6
@Vandreren

Det ser da ud til at det er Apples Safari browser der bruges:
"Version/4.0.2 Safari/530.19"

Så jeg formoder at der ikke er installeret en FF på systemet. Det nævnes ikke.

Men god pointe.
Avatar billede ssidney Nybegynder
24. oktober 2009 - 11:52 #7
Mange tak. Jeg prøver at installere en version of firefox på systemet og vender tilbage med mine sprøgsmål hvis ikke det lykkes.

Ja, det er en apple safari der bruges men den skal ændres fordi det kan spores i browseren,
God week alesammen.
Avatar billede ssidney Nybegynder
24. oktober 2009 - 12:12 #8
Hej. Jeg instillede en engelsk version af firefow men browseren er stadigvæk den sammen. Man kan stadigvæk se at jeg sidder i danmark:    "Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_5_8; da-dk) AppleWebKit/530.19.2 (KHTML, like Gecko) Version/4.0.2 Safari/530.19"

Hvad gør jeg nu ? Hjælp.
Avatar billede ssidney Nybegynder
24. oktober 2009 - 12:16 #9
Jeg prøvede også en privat browser, slog den til,  men det er stadigvæk det sammen. Modtageren i den anden ende blokerer mig stadigvæk! Vedkommende kan se oprindelseslandet altså hvorfra kommentaren afsendes. Det forstår jeg simpelthen ikke. Jeg bruger tilllige en anonym proxy - men det er altså et browser spørgsmål. Hvad gør jeg nu ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2009 - 14:04 #10
Firefox vil ikke sende en identifikation som Safari.
Avatar billede ssidney Nybegynder
24. oktober 2009 - 15:36 #11
Hej Igen.
Prøvede Firefox men den danse HOST er stadigvæk angivet således:

GET / HTTP/1.1
Host: ip.ter.dk
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.5; en-US; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3
Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8

Det vil altså sige, at sproget er ændret til engelsk men modtageren kan altså stadigvæk se, at afsendered sidder i danmark. Jeg bliver vanvittig.

Altså: Jeg sider bag en tysk proxy-server som er lokaliseret i München: (93.104.213.192) men nå jeg så taster:
Vis Ip-adresse og headers får jeg følgende ovennævnte IP-adresse gættet ud fra source-adresse:

GET / HTTP/1.1
Host: ip.ter.dk
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.5; en-US; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3
Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
Accept-Language: en-us,en;q=0.5.

Hvad i alverden gør jeg nu ? Betyder det, at man slet ikke kan skjule eller beskytte host ?

Hvis man bare søger på showip.com får man:"Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.5; en-US; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3". Her fremgår oprindelseslandet ikke.

Har iøvrigt slettet cookies. Nå men hvad vil du foreslå ?
Tusind tusind tak for hjælpen.
Caroline.
Avatar billede ssidney Nybegynder
27. oktober 2009 - 15:20 #12
Kære venner.
Jeg har prøvet at installere en engelsk version af firefox samtidig med at jeg bruger en anonym tysk proxyserver og samtidig bruger jeg en privat browser. Underligt nok, når jeg bruger den tyske proxy så står der 93.104.213.192 bredbånd 3-dk.

Men situationen er stadigvæk den samme når jeg efterlader en kommentar på den tyske web-site så bliver jeg blokeret af web-indehaveren på trods af alle disse forbehold samt at sproget er på tysk. Meget mærkeligt. Måske hænger det sammen med, at jeg loggede mig ind med min oprindelige server i sin tid og efterlod en kommentar og nu er det sådan set ligegydigt hvad jeg gør, så kan de altså se, at afsenderen er undertegnede. Underligt men de må have redskaberne til at se at afsenderen sidder i skandinavien. Jeg tror ikke at jeg kan gøre mere. For oprindelseslandet fremgår ikke af browseren, det er kun når jeg trykker" Vis Ip-adresser og headers at det fremgår at hosten er danmark. Såh, medmindre at I har nogle foreslag så ved jeg virkelig ikke hvad jeg kan gøre.

Håber, at I har nogle foreslag.
Knuzzzzzzzzzzzzzz
Lisepigen.
Avatar billede Vandreren Novice
31. oktober 2009 - 21:12 #13
LOL'er lidt over det her:

"Nå men hvad vil du foreslå ?
Tusind tusind tak for hjælpen.
Caroline."

"Håber, at I har nogle foreslag.
Knuzzzzzzzzzzzzzz
Lisepigen."

Hvad med at holde dig til ét pigenavn?

Det lader ikke til, at din proxy er 100% anonym.
Avatar billede ssidney Nybegynder
02. november 2009 - 17:21 #14
Nu heder jeg sådan set både Caroline og Lise-Marie. Men det er sagen uvedkommende. Bundlinjen er at min internetudbyders navn står bagved den tyske proxyserver - og det sådan set lidt underligt.

Således: 93.104.213.192 (93.104.213.192.bredband.3.dk) Så kan det ligesom være lidt ligemeget med en proxyserver.

Hvis du har nogle ideer, så kom med dem.
Avatar billede Vandreren Novice
02. november 2009 - 17:31 #15
Det er ikke så underligt, hvis det er en transperant proxy, Caroline.

Prøv hellere at finde en 100% anonym proxy, Lise-Marie.
Avatar billede ssidney Nybegynder
03. november 2009 - 17:12 #16
Nu ikke så sarkastisk, Vandreren. Ellers så vanker der med boldtræet.

Tag og hold kæft når du ikke kan komme med noget konstruktivt.
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
09. november 2009 - 11:30 #17
Brug firefox og installer "User Agent Switcher"
Herefte kan du ændre de oplysninger som firefox sender til serveren

Før sendte firefox
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; da-DK; rv:1.9.1.4) Gecko/20091016 SUSE/3.5.4-1.1.2 Firefox/3.5.4

Efter ændring sendte firefox
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1)

Håber at det han hjælp dig
Avatar billede ssidney Nybegynder
09. november 2009 - 14:59 #18
Hej Temp. Tusind tak for forslaget. Jeg vil straks forsøge at installere "User Agent Switcher", efter min undervisning. Jeg ved ikke hvor jeg skal lede da jeg ikke har så meget compueter-erfaring men jeg antager, at fremgår af firefox hjemmeside. Hvis jeg får problemer sender jeg dig en S.O.S.
Mange tak under alle omstændigheder.
Knuz og god week-end.
Caroline.
Avatar billede ssidney Nybegynder
11. november 2009 - 12:55 #19
Hej Temp. Det fungerer! Mange tak for hjælpen. Nu har jeg istalleret privat browser, beskyttelse af ip-adresse fjernet ale cookies og installeret User Agent Switcher.

Tusind tak.
De bedste hilsner
Caroline.
Avatar billede ssidney Nybegynder
11. november 2009 - 13:27 #20
Øh.........hvordan ændrer jeg de oplysninger som firefox sender til serveren ?
Avatar billede ssidney Nybegynder
11. november 2009 - 14:14 #21
Nu har jeg endelig fattet det. Men problemet er bare, at jeg har problemer med at downloade de alternative user agents men det løser sig nok til sidst.

Mange tak for hjælpen, allesammen.
Knuz Caroline.