Avatar billede rehsoe Nybegynder
23. oktober 2009 - 14:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oplading af batteri til bærbare

Hej Eksperter

Jeg har kigget forrumet igennem for mit problem, men er stadig lidt i tvivl.
Jeg har en DELL XPS M1530 med 9cell battery.
Den vil ikke lade på batteriet, når jeg holder musen henover batterimåleren siger den "7% tilbage (tilsluttet, oplader ikke).

Jeg har prøvet at køre den ned så den går i dvale, og så tilslutte strømforsyningen, men det hjælper ikke. I følge min system oplysning, er det den nyeste BIOS jeg har installeret fra DELL.
Maskinen er købt i Juli sidste år.

Jeg kan ikke se nogen skader på strømforsyning, batteri eller batteri slot.
Hvad kan problemet være?
Er batteriet færdigt?
Kan det være en software problem?
Kan det være en hardware fejl?

Med venlig hilsen
Rehsoe
Avatar billede thov Forsker
23. oktober 2009 - 17:14 #1
Batterier kan godt stå af på den måde - også meget tidligere.

Min netbook lavede samme stunt efter 5 mdr, hvor kapaciteten var 'frosset' på 77% - uden at det af den grund kunne trække computeren.

Visse batterityper aflades helt efter et døgn i dybfryseren - prøv det.
Avatar billede John123 Nybegynder
29. oktober 2009 - 16:00 #2
Hej

Jeg har præcis samme problem lige nu, nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre??

MVH
KV44HaV
Avatar billede rehsoe Nybegynder
29. oktober 2009 - 18:01 #3
Jeg har nu talt med Dell teknisk support.

Jeg skulle først svare på, om jeg havde kontrolleret om den ville lade i slukket, og i dvale tilstand. Derefter om jeg havde prøvet at lade maskinen tappe batteriet helt, og så om den ville lade.
Der næst skulle skulle jeg kontrollere om jeg havde den sidste version af BIOS'en installeret.
Derefter skulle jeg se om den "genkendte" strømforsyningen i BIOS.
Så skulle jeg tage batteriet ud mens strømforsyningen var tilsluttet, og se om maskinen forsatte med at køre.
Så bedte han mig trykke på knappen til batterimåleren på batteriet, og holde knappen nede. Så skulle der være nogen af LED'erne blinke, men det var der ikke. Ud fra dette konkluderede han at det var batteriet der var dødt.
Han ville dog anbefale mig at prøve min batteri i en tilsvarende maskine, og et andet batteri i min maskine ... hvis jeg nu kendte en der havde en tilsvarende maskine.

Jeg er så faktisk i den heldige situation, at jeg kendte en med den samme maskine. Jeg har nu testet mit batteri i hans maskine og hans batteri i min maskine.
Hans maskine vil ikke lade på mit batteri og min maskine vil gerne lade på hans batteri.

Nu vil jeg teste om det fryser trix virker.

Som info, er jeg blevet oplyst der kan være tre fejlårsager:
Strømforsyning
Batteri
Motherboard
Avatar billede rehsoe Nybegynder
19. august 2010 - 21:27 #4
Fryser trix virkede ikke.

Er blevet fortalt det sandsynligvis er overophedning.

jeg lukker nu tråden