Avatar billede xsix Nybegynder
22. oktober 2009 - 16:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

RowSource til dropned boks?

Hej Eksperter.

Jeg prøver at lave en dropned boks med indholdet fra et table, problemet er at indholdet skal ændre sig alt efter hvad man har valgt i den forrige dropned boks.

Sådan her har jeg lavet det indtil videre, og der er dropned boksen bare helt tom.

Private Sub Combo8_Click()
Combo8.RowSource = "SELECT sogefunktion.kategori FROM sogefunktion WHERE (((sogefunktion.hitord)=[Kombinationsboks0.Text]));"
End Sub

På forhånd tak.
Mvh. XsiX
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2009 - 17:23 #1
du skal ikke lave det der - men hvor cursor forlader Kombinationsboks0 - så vil den opbygge combo8, og ved klik der vælger man så den enkelte mulighed.
Avatar billede excelent Ekspert
22. oktober 2009 - 17:55 #2
Avatar billede xsix Nybegynder
22. oktober 2009 - 18:15 #3
claes57: Virker heller ikke selvom man sætter den til Kombinationsboks0_LostFocus.

excelent: Ser rigtig godt ud, men jeg kan ikke helt finde ud af at overføre det til min access database så det kommer til at virke, da jeg ikke kan benytte ListFillRange med min combo boks.
PS. Er lidt skuffet over at du har undladt Audi A5 ;)
Avatar billede excelent Ekspert
22. oktober 2009 - 18:23 #4
Nå ok troede det var Excel, så kan jeg ikke hjælpe
Beklager men har aldrig hørt om Audi A5 :-)
Avatar billede xsix Nybegynder
22. oktober 2009 - 18:33 #5
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2009 - 18:43 #6
det er nok lidt som hjemmesider, der skal have fat i asp/php-kode.
I rutinen Kombinationsboks0_LostFocus skal du efter opsætningen af kaldet sikkert genindlæse siden (en refresh-kommando?) (det er lang tid siden jeg lavede noget i access).
Avatar billede xsix Nybegynder
23. oktober 2009 - 10:45 #7
Kunne ikke umiddelbart finde nogle form for refresh-kommando :/
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2009 - 12:40 #8
har kigget lidt i hjælpefilen til access 2000 (den version, jeg har liggende). Der er det RepaintObject du skal have fat i.
Du kan også droppe den korte version med
Combo8.RowSource
og i stedet lave et loop, der læser de ønskede poster igennem, og skriver dem i combo8 (den metode har jeg brugt i vb - må også virke i access)
Avatar billede xsix Nybegynder
26. oktober 2009 - 22:58 #9
Har prøvet en masse forskelligt med det du skrev, har ikke kunne få det til at virke ligemeget hvordan jeg gjorde.
Avatar billede xsix Nybegynder
24. januar 2010 - 04:52 #10
Fik det aldrig til at virke, lukker.