Avatar billede kalabakas Nybegynder
22. oktober 2009 - 01:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FTP folder error

Jeg har fornyligt oprettet et lokalt netværk bestående af en levelone router af typen wbr6001 hvor det hele er blevet sat op til at kører både WAN og WLAN fejlfrit. Når jeg så prøver at lave en FTP server vha IIS installeret på en windows xp pro (hvor både xp pro samt IIS er fuldt opdateret) maskine kan dette også tildels lade sig gøre, med det mener jeg at når man sætter serveren til at have en IP og ikke have indstillingen 'all-unasigned', kan man sagtens tilgå den gennem både gennem browser og stifinder via ip-en 192.168.0.145.
Det er så her jeg får problemer.
For når jeg gerne vil tilgå FTP-serveren over internettet ved at bruge min globale IP sætter jeg FTP-serveren til at have ip med indstillingen 'all-unasigned'. For det andet forwarder jeg ip-en, for den computer FTP-serveren er oprettet på. Både min firewall og anti-virus er midlertidig slukket for ikke at give problemer. Jeg prøver så at tilgå min server ved at skrive 'ftp://[GLOBAL IP]:[PORT]' dette burde i teorien være nok for at jeg kan accesse serveren. Men sådan blev det ikke. Jeg får lov til at logge ind med brugernavn og password men når jeg trykker 'OK' får jeg følgende fejl:
----------------------------------------------------------------
An error occured opening that folder on the FTP server. Make sure you have permission to access that folder

Details:
200 Type set to A.
227 Entering passive mode (192,168,0,145,14,220)
426 Connection closed; transfer aborted
----------------------------------------------------------------
Jeg går derfor ind og tjekker den mappe jeg har sat til at være serverens root for at se om jeg har sat rettigheder for 'web sharing' hvilket jeg finder ud at at de er sat til at alt er tilladt i form af læse og køre både applicationer og scripts.

Jeg kan derfor ikke finde en løsning på mit problem som består i at jeg gerne vil tilgå min FTP-server over internettet uden at denne fejl eller anden fejl for den sags skyld opstår.

Håber der er nogle der kan hjælpe, hvis i har brug for flere oplysninger så bare sig til.
Avatar billede nissen2630 Novice
22. oktober 2009 - 02:44 #1
Det ligner et spørgsmål om at bytte om på pasiv/activ på FTP klienten.
Avatar billede kalabakas Nybegynder
22. oktober 2009 - 02:54 #2
det har jeg også tænkt på men har ikke kunnet finde ud af hvordan man ændre den indstilling når man bruger IE, Firefox eller stifinder (må bygge på det samme princip som IE). . . har læst lidt på det men kan ikke finde en metode til at ændre den indstilling nu hvor jeg ikke bruger en traditionel ftp klient som fx FireFTP
Avatar billede nissen2630 Novice
22. oktober 2009 - 03:31 #3
Her står hvordan man ændre opsætningen i IE
http://support.microsoft.com/kb/309816
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2009 - 08:22 #4
Prøv at indstille serveren, så dens ip-adresse til passivt ftp er sat til din globale ip-adresse. Jeg ved ikke hvordan dette gøres i ISS, men det skulle være til at regne ud ved at kigge lidt under indstillinger.
Avatar billede kalabakas Nybegynder
01. december 2009 - 09:24 #5
Hey
Nu har jeg endelig selv fundet en løsning så man ikke behøver at gå ind og ændre på tons vis af indstillinger på de forskellige browsere.
Det jeg i stedet gjorde var at bruge den gammeldages metode, nemlig gennem commandoprompt.

1) åben en cmd ved at skrive cmd i kør funktionen, gennem start.
2) i cmd skriv ftp og klik enter. Du er nu kommet ind i promptens indbyggede ftp funktion
3) skriv kommandoen 'open' efterfulgt af den ftp-server adresse du gerne vil tilgå
4) indtast dine logon informationer
5) indtast kommandoen 'help' for at få et overblik over de kommandoer der er tilrådighed for dig. dette inkludere kommandoere til at hente filer fra serveren og meget mere

Det fungere upåklageligt og det giver en ganske udemærket erfaring at benytte cmd funktionen i windows
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2009 - 17:31 #6
Det var godt du har fundet ud af det :-)

Virkede mit råd under #4 ikke?
Avatar billede kalabakas Nybegynder
01. december 2009 - 18:35 #7
Fandt ud af det på en lidt sjov måde :P
IIS'en er så smart opbygget at man kun kan benytte sig af de ip adresser der bliver opgivet når man konfigurerer den. Det vil sige at man kun kan benytte sig af sin lokale ip. Det man så skal gøre er at forwarde sin router til at reagere på den måde at når man prøver at oprette adgang til ftp gennem computerens globale ip så bliver det automatisk let hen til den computer hvor FTP serveren er på. Dette kræver dog en fast IP adresse for mit vedkomne som jeg pt er ved at anskaffe mig :)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2009 - 19:56 #8
IIS'en er så [b]smart opbygget[b] at man kun kan benytte sig af de ip adresser der bliver opgivet når man konfigurerer den.

Smart? Jeg ser det da nærmere som en hindring, men det kan godt være at det bare er mig.